כלכלה וצרכנות

שברו שיא: זהו הסכום העצום שהישראלים הוציאו השנה ב"בלאק פריידי"

הישראלים שברו השנה שיא רכישות בחג הקניות. האם הם העדיפו לקנות יותר אונליין או בחנויות הפיזיות? ומהו הענף שרשם את הגידול המשמעותי ביותר ברכישות?

אילוסטרציה
צילום: pexels

הישראלים שברו השנה שיאי רכישות בחג הקניות "בלאק פריידי" (Black Friday). על פי נתוני שב"א, החברה המפעילה את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, בחג הקניות בוצעו רכישות בכרטיס אשראי בסך של 1.125 מיליארד שקלים - מדובר בעליה של קרוב ל-20 אחוזים ביחס לשנה שעברה.

עוד עולה מהנתונים של שב"א על רכישות של ישראלים בכרטיסי האשראי בישראל ובאתרי סחר ישראליים, כי הרכישות שבוצעו בקניונים, מרכזי קניות ואתרי אינטרנט, עמדו ביום שישי האחרון (26.11.21) על 19.5% יותר מיום ה"בלאק פריידי" בשנת 2020. הרכישות השנה באונליין עלו ב-16.3% לעומת השנה שעברה ועמדו על כ-505 מיליון שקלים.

בשעות העומס לבדן, בין השעות 08:00 ל-14:00, נרשמו הוצאות בסכום של למעלה מ-745 מיליון שקלים, מדובר בעלייה של כ-22% לעומת השנה שעברה. הדקה העמוסה הייתה בשעה 12:13, במהלכה נרשמו בשב"א למעלה מ-12,800 עסקאות בכרטיסי אשראי, בהיקף של 3.2 מיליון שקלים.

על אף שהישראלים אוהבים לרכוש אונליין, עיקר העלייה השנה בחג הקניות נרשמה דווקא בבתי העסק עצמם, שם נרשמה עליה של יותר מ-113 מיליון שקלים - עליה של כ-22 אחוז ביחס לשנה שעברה. יחד עם זאת, גם הרכישות אונליין עלו השנה והסתכמו ב-505.1 מיליון שקלים.

בין הענפים שנרשמה בהם עלייה ביחס לשנה שעברה - חנויות ואתרי הביגוד וההנעלה, החשמל והאלקטרוניקה וצעצועים וספרים. הגידול המשמעותי ביותר נרשם בתחום התיירות, המלונאות והתעופה, בו הוצאות הישראלים גדלו ביותר מ-340%.

אחד הסיבות לגידול המשמעותי ברכישות בתחום התיירות, המלונאות והתעופה ביחד לשנה שעברה הוא נגיף הקורונה. כזכור, בעקבות התפשטות הנגיף, הענף היה כמעט מושבת ופעל במתכונת מצומצמת בעקבות ההגבלות.

תגיות:

תגובות