כלכלה וצרכנות

ההגנה הכי טובה היא ההתקפה? ייעוץ עסקי מוכיח שכן

לפני גל חמישי, כשתקופת אי ודאות נוספת לפתחנו, רוב בעלי העסקים מתכנסים, חוסכים ומצמצמים שורות. על ייעוץ עסקי אין מה לדבר, אך מה מסתבר? שדווקא בתקופה זו צריך להעז ולהתקיף. ההגנה הכי טובה היא ההתקפה? מסתבר שכן.

  • תוכן שיווקי
  • פורסם 15/01/22
  • 21:25
  • עודכן 15/01/22
CANVA
צילום: Canva

כשהשמיים מתקדרים
בין אם יהיה גל חמישי או לא, בפועל הדיבורים על כך בתקשורת יוצרים לפחות בחלק מהענפים גל חמישי בהתנהלות העסקית ובאווירה הקיימת. ישנה ירידה במחזורים מכיוון שלקוחות מגיעים פחות או קונים פחות, ואף אם מדובר על עסקים שמספקים שירותים לעסקים אחרים ולא ללקוחות פרטיים, ניכרת ירידה משמעותית בפעילות.

גם ייעוץ עסקי ממוקד תוצאות פחות רלוונטי בתקופה זו אצל רוב בעלי העסקים, מאחר והם מעדיפים לצמצם הוצאות ולחסוך היכן וכמה שניתן. אכן, כלכלה ועסקים פועלים לפי מצב רוח ואין ספק שבתקופות שכאלה מצב הרוח אינו נהדר, כך שלבעלי העסקים יש פחות חשק להשקיע, להסתכן ולהתפתח - ובצדק כמובן.

מסתמן שהיום, בשונה מלפני שנה, לא יהיו סגרים הרמטיים. מצד שני, כנראה שלא יהיו יותר פיצויים ומענקים כפי שהיו בתחילת המגפה. אז איך נכון להתנהל בתקופה זו?

באופן שקול ומאוזן. בתקופה הזו כמו בתקופות אחרות נכון להתנהל בצורה יעילה ומדויקת. יש לבחון על מה יוצאת כל הוצאה והאם היא מוצדקת, ויש הכרח לייעל ולהתנהל באופן שיביא מקסימום תועלת במינימום הוצאות.

ייעוץ עסקי שמייצר תקווה

אז נכון, יש מקום להתייעלות ולחסכון, לזהירות ולשליטה בהוצאות. מאידך, דווקא בתקופה של אי ודאות כלכלית יש מקום לחשוב ולפעול גם בצורה התקפית, כזו כשיכולה לייצר הזדמנויות חדשות, לקוחות חדשים ותקווה.

אתם יודעים מה קורה לקבוצת כדורגל שמשחקת "בונקר" תשעים דקות? היא חוטפת גול בדקה התשעים ואחת, בזמן הפציעות, וכתוצאה מכך מפסידה את המשחק. אם נשווה זאת לבעל עסק שמשחק "בונקר", הרי שבעת משבר הוא מצופף שורות, מגן ודואג בעיקר לשמר לקוחות קיימים, וגם אז מסיבות שלא תלויות בבעל העסק מספיק שלקוח עיקרי או יותר מסיימים פעילות איתו, והעסק יכול לקרוס.

אז איך ייעוץ עסקי יכול לייצר תקווה? בכל עסק, בוודאי כזה שקיים מזה שנים, יש מקום לשיפור וייעול המתבטאים בכמה אופנים.

ייעוץ עסקי שמשפר פרסום בדיגיטל

 
במסגרת פעילותי, נתקלתי לא פעם בעסקים שהשקיעו עשרות אלפי שקלים בחודש בפרסום בדיגיטל בכל הפלטפורמות - פייסבוק, קידום אורגני בגוגל, קידום ממומן בגוגל ועוד. כשנכנסתי לעובי הקורה ובדקתי, הסתבר שבמקרים מסוימים הקמפיינים היו לא יעילים, יחסי ההמרה היו נמוכים והפניות היו לא מספקות מבחינה כמותית ואיכותית.

 מה הסיבות? שונות ומגוונות. במקרים מסוימים, ההצעה שהוצעה הייתה לא אטרקטיבית. בקמפיינים ממומנים בפייסבוק ובגוגל ראוי שתהיה הצעה, ואם ניתן אטרקטיבית ככל הניתן. למשל, אצל חברה המשווקת טבעות אירוסין ומבצעת קמפיין ממומן, חשוב שבדף הנחיתה העומד בפני עצמו או בדף נחיתה בתוך האתר תהיה הצעה אטרקטיבית. דוגמא? טבעת אירוסין עם יהלום מרכזי של ארבעים נקודות באלפיים וחמש מאות ש"ח. קמפיין לא אפקטיבי יכול לספר על מגוון טבעות אירוסין באופן כללי, כללי מידי.

גם לנוסח המודעות יש חשיבות גדולה. מודעות שיהיו מנוסחות באופן שיווקי ומלהיב יגרמו ליחס המרה גבוה הרבה יותר וכתוצאה מכך לעלות נמוכה יותר לקליק.

אולי אתם שואלים, האם תקופת משבר, בעת גל חמישי, היא הזמן לבדוק קמפיינים ? האם זהו הזמן לייעוץ עסקי? בוודאי שכן. תחשבו כמה כסף יכול להתבזבז על קמפיין לא מדויק ומהודק מספיק.

ומה באשר לקידום האורגני? גם כאן, בגלל בחירה לא נכונה של בעל העסק, ייתכנו מצבים בהם חברה לקידום אורגני מבצעת קידום מזה זמן בעלות-תועלת נמוכים מאוד,
מבלי לבחון כמה פניות מקבל העסק ברמה החודשית והאם יש הלימה בינן ובין כמות התנועה באתר. ייתכנו מצבים בהם אתר ממוקם במקומות הראשונים בגוגל וכמות הכניסות סבירה, אך בגלל תוכן לא מדויק, מסרים לא ברורים או גרפיקה לא מותאמת האתר מייצר יחסי המרה נמוכים מידי.

ייעוץ עסקי שמשפר מכירות

כמו שתהליך ייעוץ עסקי יכול לשפר תוצאות בדיגיטל, כך גם בכל הקשור לשיווק ולמכירות. מניסיוני, עסקים רבים לא מממשים את הפוטנציאל העסקי שלהם בגלל התנהלות בינונית בתחומים אלה.

בואו נתחיל משיווק. עסקים רבים משווקים כאשר הם לא יודעים בבירור מה הבידול שלהם, מה ההבדל בינם ובין עסקים אחרים, מה הופך אותם למיוחדים.

למשל, בחברה שאני מלווה העוסקת בבטיחות עובדים בעבודה חיפשתי ומצאתי שהבידול הוא שהיא נותנת יותר מחברות אחרות באותם סכומים בערך. מה נותנים יותר? דפיברילטור לכל לקוח, עד מומחה מטעמם בבית משפט, דוחות ועוד. לפיכך הצעתי שהסלוגן שלהם יהיה 100% בטיחות עובדים בעבודה. ומאז, נשות המכירה של החברה מתחילות כל שיחת מכירה בכך שבשונה מהמתחרים הם נותנים 100% בטיחות, בעוד שהמתחרים נותנים פחות.

כתוצאה ממציאת הבידול, הגדרת סלוגן מתאים והעברה מסודרת של הנ"ל לאנשי המכירות, חל גידול של עשרות אחוזים בביצועי המכירות.

ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה

בכל עת, וגם בעת הזו של אי ודאות, לצד ההגנה הברורה צריכה להיות גם התקפה. בעלי עסקים צריכים לראות תקופה זו כתקופה של הזדמנות, בה הם מדייקים את הדברים, מכיילים את הכלים שלהם ואת המערכים שלהם ונוקטים בפעילות יזומה שיווקית ומכירתית.

התכנסות ופחד אינם מתכון טוב להצלחה עסקית. היוזמים, המעזים, המנסים הם גם המנצחים.

ועוד באותו עניין

תגובות