כלכלה וצרכנות

האומנות שבדיגיטל: עיצוב גרפי - איך זה קשור לעסק שלכם?

אם אתם מנהלים עסק כלשהו או עומדים בראש ארגון, כנראה ששירותי עיצוב גרפי זה משהו שכבר יצא לכם להשתמש בו בעבר ושיכול מאוד להיות שתהיו צריכים בנקודות נוספות בעתיד.

  • תוכן שיווקי
  • פורסם 19/06/22
  • 21:20
  • עודכן 19/06/22
צילום: pixabay

הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים שלא מגיעים מהתחום היא שעיצוב גרפי זה משהו שאפשר לעשות ״על הדרך״, ושכל מי שיודע לעבוד פחות או יותר עם כלים ותוכנות לעיצוב יוכל לספק שירותים מתאימים. על כן, אנחנו רוצים להסביר כעת מדוע התפיסה הזו שגויה ואיך היא פוגעת בלא מעט עסקים, ובעיקר להסביר מה זה בדיוק עיצוב גרפי ולמה זה משהו שחשוב להשקיע בו בכל סוג של עסקים.

מה זה בכלל עיצוב גרפי? (ספוילר - הרבה יותר מעיצוב טכני ותו לא)

על פניו נראה שכל מי שיודע לעבוד עם תוכנת עיצוב גרפי ידע לעצב עבורנו אלמנטים ועיצובים שונים, ולמען האמת אנו יכולים גם להשתמש בתוכנות חינמיות בעצמנו ולעשות עיצובים גרפיים. אם כך, האם שירותי עיצוב גרפי לעסקים בחברות מקצועיות זה משהו שהוא מאסט?

כדי לענות על השאלה צריך להבין בדיוק מה זה עיצוב גרפי. המושג מתייחס לא רק לעיצוב טכני של אלמנטים גרפיים, אלא לתהליך אפיון והתאמה שלם. בואו ניקח למשל את השירותים שמציעה חברת Web3D, אחת מהשחקניות הוותיקות בתחום השיווק הדיגיטלי בישראל.

כאשר לקוח פונה לחברה ומבקש עיצובים גרפיים למטרות כאלו ואחרות, התהליך מתחיל תמיד באפיון מקיף של העסק, של הצרכים שלו, המטרות והאיומים, ממשיך בתהליך מיתוג וביצירת שפה מבדלת ורק אז מגיע לשלב הטכני של עיצובים גרפיים הלכה למעשה. כמובן שבשלב שבו מגיעים ליצירת העיצוב, המלאכה מוטלת על מעצבים גרפיים בעלי ניסיון רב. אם כך – הדבר החשוב ביותר להבין הוא שעיצוב גרפי זה תהליך שלם, ומיד נבין למה חשוב לאפיין ולהגדיר את הדברים בשלב הראשון.

עיצוב גרפי – מתי צריך את זה?

ובכן, עיצוב גרפי זה תחום עיסוק שניעזר בו בכל שלב בעסק שבו נרצה ליצור אלמנט ויזואלי מכל סוג שהוא. אלו יכולים להיות אלמנטים שונים לרשת – למשל האתר שלנו והנראות שלו, המודעות שאנו מפרסמים בפייסבוק או באינסטגרם (שגם את העמוד שלכם בהם חשוב לקדם נכון ), או דפי נחיתה שדרכם אנו אוספים לידים. מנגד, עיצוב גרפי הוא גם מה שאנחנו צריכים לכל אלמנט ויזואלי של פרסום קלאסי – שלטי חוצות, פרסום על הרכבים שבבעלותנו, אביזרים ממותגים שאנו מחלקים ללקוחות או לעובדים וכן הלאה. כלומר – בין הכל הדברים הללו שבהם נבחר להשתמש לאורך שנים צריכה להיות אחידות וקו עיצובי אחיד וברור. השלב הראשון הוא הגדרה ברורה של המותג שלנו ומה אנחנו רוצים לשדר, ורק לאחר אפיון מדויק אפשר ליצור אלמנטים עיצוביים אחידים שהם כולם ביטוי של אותה התפיסה.

בשורה התחתונה – עיצוב גרפי מקצועי זה אחד הדברים החשובים ביותר לעסק שלכם

עיצוב גרפי איכותי מייחד אותנו ומבדל אותנו מהמתחרים, עוזר למשוך את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו ושל יתר בעלי העניין ומראה ללקוחות שלנו שאנו מקצועיים ורציניים. לא כדאי להתפשר על עבודה חובבנית ואנו בהחלט ממליצים להיעזר תמיד בחברות המובילות במשק שיידעו להציע לכם עבודה מקצועית עם תהליכי מיתוג מקיפים בראש ובראשונה. אחת החברות שתוכלו לפנות אליהן בתחום היא חברת Web3D, המתמחה בעוד פתרונות לדיגיטל. בהצלחה!

תגובות