כלכלה וצרכנות

איך צבירת ניקוד פוגעת ברישיון הנהיגה

הרבה נהגים לא מודעים בכלל לאיך עובדת שיטת הניקוד החדשה והם סבורים בטעות כי קורס מוחק את הניקוד.

  • תוכן שיווקי
  • פורסם 28/11/21
  • 08:15
  • עודכן 28/11/21
צילום: FREEPIK

 

הרבה נהגים לא מודעים בכלל לאיך עובדת שיטת הניקוד החדשה והם סבורים בטעות כי קורס מוחק את הניקוד.

בכתבה זו עורך דין תעבורה ערן עקראוי מסביר בגדול איך עובדת שיטת הניקוד החדשה, מבלי להיכנס לפרטים הקטנים על מנת שהקורא שאינו משפטן יוכל להבין. גם נבין מה ניתן לעשות כאשר מקבלים דו"ח עם ניקוד.

אז מה היא בכלל שיטת הניקוד החדשה?

יש להבין כי מי שמנהל את שיטת הניקוד זה לא המשטרה אלה משרד הרישוי, כאשר שיטת הניקוד היא מעין כלי לפיקוח על התנהגות נהגים בכביש.

אם נהגים צוברים ניקוד, אז יופעל כנגדם סנקציות מצד רשות הרישוי כדלקמן:

צבירת 12 נקודות – קורס נהיגה בסיסי (נהיגה מונעת)

צבירת 24 נקודות – קרוס נהיגה ייעודי מתקדם

צבירת 36 נקודות – פסילת רישיון מנהלית ל – 3 חודשים.

צבירת 72 נקודות או פעמיים 36 תוך 6 שנים – פסילת רישיון מנהלית למשך 9 חודשים וכן בדיקות במרב"ד + מבחן עיוני.

על כל אלה יש להוסיף את תקופת הצבירה שעד – שהן בין שנתיים ל ארבעה שנים. חשוב להבין! שהניקוד מתאפס בתום תקופת הצבירה ועשיית הקורס איננה מאפסת ניקוד.

מה לגבי נהגים חדשים?

חשוב לשים לב לבלבול שנוצר אצל נהגים חדשים, אשר להם אסור לעבור עבירות מסוימות אשר מצויות בתוספת הרביעית והשלישית לפקודת התעבורה לבין ניקוד.

נהג חדש שעובר עבירות מסוימות יחויב להיות נהג חדש מחדש וכן יחויב לעשות תאוריה ו/או טסט ו/או בדיקות במרב"ד, אולם יש לשים לב שעניין זה איננו קשור לניקוד.

אם לדוגמה נהג חדש מקבל דו"ח על עבירה שאיננה בתוספות, אז הסנקציות של נהג חדש לא יפעלו עליו, אולם אם יצבור ניקוד אזי יופעל עליו הסנקציות אשר מופעלים על כלל הנהגים.

אז איך ניתן להימנע מהקורסים והפסילות?

התשובה היא – לטפל בדוחות במסגרת ה – 90 יום בהם ניתן לבקש להישפט על הדו"ח וכן פנייה לעורך דין תעבורה אשר יפעל לשינוי סעיף העבירה לסעיף קל יותר ללא ניקוד או לניהול משפט הוכחות במטרה להביא לזיכוי הנאשם בדין.

בפועל אם קיבלנו דו"ח עם ניקוד, אז יש להגיש בקשה להישפט תוך 90 יום, למרכז פניות נהגים, לאחר הגעת הדו"ח למדור פניות נהגים במשטרה, ישלח לכתובתנו הזמנה לדין.

האם כדאי לי לפעול לבד או באמצעות עו"ד תעבורה?

יש להבין, כי דיני התעבורה, הם תחום משפטי רחב, אשר מצריך ידע בפסיקה, בסדרי דין, בנהלי המשטרה, דיני ראיות ועוד.

אי הבנה בתחומים הלו, תעלה את הסיכוי להרשעתכם וכן צבירת הניקוד וניתן לראות יום יום, נהגים אשר בוחרים ללכת לבד לבית המשפט, והתוצאות ב 99 אחוז מהמקרים הם הרשעה.

מדוע? התובע המשטרתי שנמצא שם לרוב צריך להתמודד עם למעלה מ 120 תיקים וגם אם הוא מוצא זמן לשבת פה ושם עם אדם, אז הוא ירצה לראות כשלים ראייתיים בדו"ח ונהג אשר איננו מבין בפסיקה, החוק והנהלים, לא יוכל להציג כשלים ובעצם מה שיקרה בפועל הוא שהתובע יבצע תרשומת על התיק, אותה יהיה קשה לבטל בהמשך.

לפעמים גם נהגים מודים בלי לשים לב, בביצוע העבירה מהסיבה של אי הבנת החוק.

לכן הדרך הנכונה ביותר גם מבחינת עלות מול תועלת היא לשכור עורך דין תעבורה, אשר ידאג כי רישיון הנהיגה שלנו יישאר בכיסנו ולא במשרד הרישוי.

לסיכום –

צבירת ניקוד, תוביל לכל מיני סנקציות מצד רשות הרישוי כולל איבוד הרישיון. לכן ברגע שאנו מקבלים דו"ח מומלץ מאוד לפנות לעורך דין תעבורה, אשר יפעל להוריד את הניקוד או לנהל משפט הוכחות במטרה להביא לזיכוי בדין.

ועוד באותו עניין

תגובות