כלכלה וצרכנות

10 הטעויות הנפוצות ביותר בשיווק דיגיטלי

ללא תוכנית, קל ללכת לאיבוד בעולם העצום של השיווק הדיגיטלי. אי ידיעת המטרות או קהל היעד שלך היא מתכון לאסון.

  • תוכן שיווקי
  • פורסם 15/08/22
  • 22:17
  • עודכן 15/08/22
צילום: FREEPIK

1. אין אסטרטגיה:

ללא תוכנית, קל ללכת לאיבוד בעולם העצום של השיווק הדיגיטלי. אי ידיעת המטרות או קהל היעד שלך היא מתכון לאסון.

אחת הטעויות הגדולות ביותר שאני רואה שחברות עושות בשיווק דיגיטלי היא חוסר אסטרטגיה. בלי תוכנית, קל להסתבך בפרטים ולהחמיץ את התמונה הגדולה. במקום לחשוב על מה אתה רוצה להשיג, אתה בסופו של דבר מתמקד בטקטיקות שאולי לא יהיו אפקטיביות. אסטרטגיית שיווק דיגיטלית טובה צריכה להיבנות סביב היעדים העסקיים שלך. מה אתה מנסה להשיג? האם אתה רוצה להגדיל את המודעות למותג שלך? להביא יותר תנועה לאתר שלך? הגדלת מכירות? ברגע שאתה יודע מה אתה רוצה להשיג, אתה יכול לפתח תוכנית להגיע לשם. תצטרך להגדיר כמה יעדים ומערכים KPI, ואז תוכל להתחיל להתנסות בטקטיקות שונות כדי לראות מה עובד הכי טוב עבור העסק שלך. אסטרטגיית שיווק דיגיטלית תעזור לך להישאר ממוקד ולנצל טוב יותר את הזמן והמשאבים שלך. אז אם אינך משתמש כעת, אני ממליץ לך בחום לפתח תוכנית עוד היום.

2. אי מעקב אחר נתונים:

על מנת לשפר את מסעות הפרסום השיווקיים הדיגיטליים שלך, עליך לעקוב אחר נתונים ולנתח את התוצאות שלך. זה יעזור לך לראות מה עובד ומה צריך לשנות.

זוהי טעות נפוצה בשיווק דיגיטלי: אי מעקב אחר נתונים. עם כל הערוצים וסוגי המודעות השונים הזמינים, זה יכול להיות מפתה פשוט להגדיר מסעות פרסום ולהניח שהם מניבים ביצועים טובים. עם זאת, ללא מעקב וניתוח קבועים, אי אפשר לדעת אם מסעות הפרסום שלך באמת מצליחים. בלי נתונים, אתה רק מנחש. למרבה המזל, ישנם מספר כלים זמינים שהופכים את המעקב לקל ובמחיר סביר. גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי המספק תובנות מפורטות לגבי התנועה באתר ושיעורי ההמרות. עבור מסעות פרסום בתשלום, רוב פלטפורמות המודעות מציעות כלי דיווח מובנים שיכולים לעקוב אחר קליקים, הופעות והמרות. על ידי הקדשת זמן לעקוב אחר הנתונים שלך, תוכל להבטיח שהקמפיינים שלך עומדים במסלול ויוצרים את ההשפעה המקסימלית.

3. התעלמות מקידום אתרים:

אופטימיזציה למנועי חיפוש חיונית לכל אתר או בלוג שרוצים להימצא באינטרנט. בלי זה, אתה תהיה בלתי נראה ללקוחות פוטנציאליים.

אם אתה לא חושב על SEO, אז אתה עושה טעות. החיפוש הוא אחד הכלים החזקים ביותר שיש לנו היום באינטרנט. כך אנשים מגלים עסקים, שירותים ומוצרים חדשים. וזו דרך חזקה להפליא להגיע ללקוחות חדשים. לכן התעלמות מקידום אתרים היא טעות. כשאתה לא משקיע בקידום אתרים, אתה מפסיד הזדמנות להגיע ליותר אנשים ולהצמיח את העסק שלך. החיפוש הוא חלק חשוב בשיווק, והוא צריך להיות חלק מאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלך. אם אינך בטוח היכן להתחיל, ישנם המון משאבים זמינים שיעזרו לך להתחיל עם SEO. השורה התחתונה היא שהתעלמות מקידום אתרים היא טעות שעלולה לעלות לכם בלקוחות ובמכירות. אז אם אתה עדיין לא משקיע בקידום אתרים, זה הזמן להתחיל.

4. הגזמת מילות מפתח: סתימת מילות

מפתח היא דרך בטוחה להרחיק לקוחות פוטנציאליים ולהעניש את האתר שלך על ידי גוגל. השתמש במילות מפתח במשורה וודא שהן רלוונטיות לתוכן שלך.

כשזה מגיע לשיווק דיגיטלי, יש הרבה דברים שונים שאתה צריך לזכור. טעות אחת שהרבה אנשים עושים היא להגזים עם מילות מפתח. מילות מפתח הן חשובות, אבל אם אתה ממלא את התוכן שלך עם יותר מדי מהן, זה יישמע לא טבעי ויכבה אנשים. בנוסף, מנועי החיפוש הולכים ומשתפרים בזיהוי סתימות של מילות מפתח, כך שזה לא יעשה לך טוב בטווח הארוך. במקום זאת, התמקד בשימוש אסטרטגי במילות מפתח, וודא שהתוכן שלך קריא ואינפורמטיבי. אם תשאיר את הדברים האלה בחשבון, אתה תהיה בדרך להצלחה בעולם השיווק הדיגיטלי. תודה שקראת!

5. הסתמכות על ערוץ אחד:

אל תשימו את כל הביצים בסל אחד בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי. גיוון המאמצים שלך על ידי שימוש במספר ערוצים, כגון דואר אלקטרוני, מדיה חברתית ופרסום בתשלום לקליק.

כשזה מגיע לשיווק דיגיטלי, אחת הטעויות הנפוצות ביותר שעסקים עושים היא הסתמכות על ערוץ אחד. זה אולי עבד בעבר, אבל בעולם של היום, זה פשוט לא מספיק. עם כל כך הרבה תוכנות ופלטפורמות שונות בחוץ, אתה צריך להיות פעיל במספר ערוצים כדי להגיע לקהל היעד שלך. לא רק זה, אלא שאתה גם צריך כל הזמן לבדוק ולהתנסות כדי לראות מה עובד הכי טוב. הנוף של שיווק דיגיטלי תמיד משתנה, אז אתה צריך להסתגל כדי להצליח. אם אתה לא מוכן להשקיע בעבודה, אתה תיפול במהירות.

6. הזנחת משתמשי סלולר:

מכשירים ניידים הופכים פופולריים יותר ויותר, לכן חשוב לוודא שהאתר שלכם מותאם עבורם. אם לא, אתה עלול להחמיץ הרבה עסקים פוטנציאליים.

7. לא ליצור תוכן משכנע:

התוכן הוא המלך בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי. אם אין לך משהו מעניין או בעל ערך לומר, אנשים יאבדו במהירות עניין במה שיש לך להציע.

תוכנה לשליחת הודעות בתפוצה רחבה, כמו דואר אלקטרוני ופלטפורמות מדיה חברתית, מזניחה את המשתמשים הניידים. משתמשי סלולר הם אוכלוסייה שצומחת במהירות, שכרגע הפלטפורמות הללו זוכות לחסר. ככל שהעולם הופך ליותר ויותר דיגיטלי, חיוני שעסקים יספקו חווית משתמש טובה לכל הלקוחות, ללא קשר למכשיר המועדף עליהם. משמעות הדבר היא התאמת תוכן ועיצוב כך שיפעלו היטב במכשירים ניידים, כמו גם לוודא שתמיכת לקוחות זמינה בקלות כדי לטפל בכל בעיה שעלולה להתעורר. על ידי הזנחת משתמשים ניידים, עסקים מפספסים הזדמנות משמעותית להתחבר ללקוחות שלהם. זו בדיוק הסיבה כדאי מאד להשתמש בתוכנה לשליחת הודעות סמס וווטסאפ בתפוצה רחבה גם כן.

8. שוכחים ממיתוג:

המותג שלך צריך להיות במרכז בכל מאמצי השיווק הדיגיטלי שלך. ודא שהכל מעיצוב האתר שלך ועד לפרופיל המדיה החברתית שלך משקף את התמונה המקצועית שאתה רוצה להקרין.

9. לא להישאר מעודכן:

עולם השיווק הדיגיטלי משתנה כל הזמן, ולכן חשוב להתעדכן בטרנדים ובשיטות המומלצות העדכניות ביותר. אם לא תעשה זאת, אתה עלול לפגר במהירות מהמתחרים.

כמי שעוסק בשיווק דיגיטלי כבר זמן מה, ראיתי ממקור ראשון כמה חשוב להישאר מעודכן בטרנדים ובשיטות המומלצות העדכניות ביותר. לכן הופתעתי לראות מחקר שנערך לאחרונה שמצא שכמעט מחצית מכל העסקים אינם מעדכנים באופן קבוע את תוכנת האנטי-וירוס שלהם. בעולם המקוון של היום, שמירה על מערכות המחשב שלך מפני תוכנות זדוניות ואיומים אחרים חיונית להגנה על העסק שלך . ועדיין, יותר מדי עסקים מסכנים את עצמם בכך שהם לא עושים את הצעד הפשוט אך המכריע הזה. אם אינך נשאר מעודכן באיומי האבטחה האחרונים וכיצד להגן על עצמך מפניהם, אתה עושה טעות קריטית. אל תיתן לעסק שלך להפוך לקורבן של פשעי סייבר - וודא שאתה עושה כל מה שאתה יכול כדי להישאר בטוח באינטרנט.

10 אי מדידת תוצאות:

אי אפשר לשפר את מסעות הפרסום שלך אם אתה לא יודע מה הביצועים שלהם מלכתחילה. ודא שאתה עוקב אחר מדדי מפתח ומתכוונן בהתאם על סמך התוצאות שאתה רואה.

 

ועוד באותו עניין

תגובות