בעולם

דו"ח מטריד: 22% מהגיימרים היהודים חוו אנטישמיות במשחקי רשת

דו"ח חדש של הליגה נגד השמצה מצביע על אנטישמיות במשחקי רשת מרובי-משתתפים. ההטרדות נפוצות יותר בקרב מבוגרים, שלרוב בוחרים להסתיר את זהותם

צילום: Pixabay

דו"ח חדש של הליגה נגד השמצה מצביע על כך שאחד מכל חמישה יהודים שמשחקים במשחקי רשת מרובי-משתתפים נחשף לגילויי אנטישמיות מצד שחקנים אחרים.

הדו"ח, שהתפרסם ביום רביעי, מצא כי הטרדה וקנאות דתית הפכו נפוצים מאוד בקרב 97 מיליון האמריקאים שמשחקים במשחקי רשת מרובי-משתתפים (MMOG), אשר מאפשרים למאות ולעיתים לאלפי שחקנים לשחק בו זמנית באותו משחק אליו הם מחוברים דרך רשת האינטרנט.

בקרב גיימרים מבוגרים שרואיינו, 83% אמרו כי הוטרדו במהלך המשחק. תשובה דומה התקבלה גם מ-60% מהגיימרים הצעירים בגילאי 13-17.

בקרב מבוגרים, כמעט מחצית מהנשים שמשחקות ברשת הודו שהטרידו אותן, וכך גם 42% מהשחקנים השחורים ואחד מכל שלושה שחקנים אסיאתיים וחברי קהילת הלהט"ב.

רבע מהגיימרים המוסלמים אמרו גם הם שהוטרדו, ויותר משבעה מתוך עשרה מבוגרים דיווחו על מה שכונה בדו"ח כ"התעללות קשה, כולל איומים פיזיים והטרדות מתמשכות".

שחקנים צעירים, שחורים, נשים וגיימרים ממוצא אסיאתי דיווחו על השיעורים הגבוהים ביותר של הטרדות בקבוצת הגיל שלהם, אם כי הטרדות בקרב בני נוער היו פחות שכיחות.

בקרב גיימרים יהודים צעירים, רק 7% אמרו שהוטרדו בשל זהותם, אולם 10% מהם ו -8% מהשחקנים היהודים הבוגרים דיווחו כי נחשפו לאורך השנה האחרונה לקבוצות קיצוניות שמקדמות את עליונות הגזע הלבן. 7% מהמבוגרים היהודים גם אמרו שהיו עדים להכחשת השואה מצד שחקנים אחרים.

בקרב בני הנוער, כ-17% סיפרו שבחרו לא לשתף את החוויה המטרידה עם בני משפחה או חברים, ו -10% הודו שחוו הדרדרות בלימודים, בעקבות ההטרדות.

בתוך כך, בקרב בני נוער ומבוגרים כאחד, שני שלישים אמרו כי לפעמים או תמיד הם בוחרים להסתיר את זהותם כדי לא להיחשף לשנאה.

הסקר של הליגה נגד השמצה נערך בחודש יוני האחרון בשיתוף עם חברת Nowzoo - חברת משחקים וניתוחי ספורט - והוא כלל 1,664 משיבים מבוגרים ו -542 בני נוער בגילאי 13 עד 17.

תגיות:

תגובות