פוליטי

פנייה לשר הרווחה: עצור את שיתוף הפעולה עם הזמר האנטי-ישראלי

הראפר הערבי תאמר נאפר, המשתתף בקמפיין של משרד הרווחה, הוציא בעבר שירים עם מסרים אנטי ישראליים המשווים את ישראל לנאצים

תאמר נאפר בקמפיין משרד הרווחה
צילום: צילום מסך

תנועת 'אם תרצו' פנתה היום (ראשון) לשר הרווחה, מאיר כהן, בבקשה להפסיק את שיתוף הפעולה של המשרד עם הזמר האנטי-ישראלי תאמר נאפר: "לא ייתכן שמשרד הרווחה ישתף פעולה זמר שמסריו העיקרים הם שנאה, בדלנות ואנטישמיות גסה".

במכתב שנשלח באמצעות ראש אגף מדיניות ומחקר אלון שוורצר, טענה התנועה כי נאפר, המוביל סרטון של מרכז ההגנה לקטינים שנפגעו הקורא לצעירים ערבים לפנות למוקד הסיוע והייעוץ בערבית, הוציא בעבר שירים בעלי אופי אנטי-ישראלי וציוני ומסית. התנועה הציגה מספר ציטוטים אותם אמר נפאר.

כך למשל באחד השירים של הלהקה DAM אותה הוא מוביל, מאשימה הלהקה את ישראל בגזל: "איך אני המחבל כשלקחתם את אדמתי?" ו-"גזלתם את כל רכושי כשאני חי במולדתי". כמו כן, הלהקה מאשימה את ישראל ברצח ומשווה אותה לנאצים: "אתם רוצחים אותנו כמו שרצחתם את אבותינו", "בטח שכחתם שקברתם את הורינו תחת חורבות בתינו".

בשיר אחר שרה הלהקה משפטים כמו: "הם הורסים את בתינו והורגים את ילדינו" ו-"הציונות הכושלת היא גזענית וטרוריסטית". בנוסף היא השתתפה במערכון שהפיץ שקרים נגד ישראל ותמך בתנועות החרם. נפאר השתתף בקליפ שקרא "יש לי חלום לסיים את שלטון המדינה היהודית" ובשנת 2019 תועד אומר בהופעה בארצות הברית אומר: "אני לא יכול להיות אנטישמי לבד, בואו ננסה יחד".

"לא ייתכן שמשרד הרווחה ישתף פעולה זמר שמסריו העיקרים הם שנאה, בדלנות ואנטישמיות גסה'', כתבו בתנועה לשר כהן וביקשו לברר האם נאפר קיבל תשלום עבור השתתפו בקמפיין.

שוורצר הוסיף כי "במקום שמשרד הרווחה ישתף פעולה עם אומנים שמקדמים מסרים של פיוס, דו-קיום, והבנה, המשרד בחר לשתף פעולה עם זמר המקדם שיח של שנאה, הסתה, קריאות להשתמטות וסרבנות, כינוי מדינת ישראל כ"נאצית" ותמיכה בתנועת החרם נגד ישראל!

"אנו סומכים ובטוחים שבמידה והדבר חשוב, ישנם אמנים ערבים או בני מיעוטים אחרים מאמינים ופועלים בשותפות גורל עם מדינת ישראל ואזרחיה ובמידת הצורך נשמח לעזור במציאת אמן שכזה. לאור הנ"ל, אנו דורשים שבאופן מידי וללא דיחוי יבוטל השיתוך פעולה עם הזמר הקיצוני תאמר נפאר".

תגובות