ספורט

אנגליה: יהודי הציל את חייו של אוהד כדורגל במהלך משחק

דארן רולף, אוהד ווטפורד שנכח במשחק הכדורגל מול צ'לסי, הציל את חייו של אוהד אחר שחווה דום לב במהלך המשחק: "אם הצלתי חיים זה נפלא, אבל חשוב לוודא שאחרים יקבלו את אותה הכשרה"

אילוסטרציה
צילום: pixabay

דרמה במגרש הכדורגל: גבר יהודי הציל את חייו של אוהד כדורגל אנגלי שקיבל דום לב בעיצומו של משחק כדורגל של הקבוצה האהובה עליו בפרמייר ליג בשבוע שעבר.

דארן רולף בן ה-45, סיפר ל-Jewish News שבזמן שנכח במשחק הכדורגל של ווטפורד נגד צ'לסי ב-1 בדצמבר באצטדיון ויקאראג' רואד התחוללה לפתע מהומה גדולה ביציע מתחתיו.

רולף, אבא ל-3 ילדים ובוגר קורס עזרה ראשונה, סבר תחילה כי מדובר בתגרה בין אוהדי הקבוצות היריבות, אולם מהר מאוד הבין שמדובר בעניין רפואי ורץ במהירות לעבר המקום.

"ראיתי בחור שוכב על הרצפה, שאף אחד לא מטפל בו", הוא נזכר. "התחלתי לשאול את חבר שלו מה קרה והבנתי שהוא חווה דום לב. ניקיתי את דרכי הנשימה שלו, ניסיתי לגרום לו להגיב והתחלתי בלחיצות על החזה שלו. היה לו דופק חלש מאוד".

רולף התמקד באיש - אוהד ווטפורד אחר שזוהה מאוחר יותר כלארי ברוקס - למשך מספר דקות נוספות עד שהפרמדיקים הגיעו עם הציוד הנדרש.

זו הייתה הפעם הראשונה שרולף השתמש במומחיותו הרפואית, והוא מעודד אחרים לקבל הכשרה בהחייאה וב"כישורי הצלת חיים קריטיים אחרים".

"אם מה שעשיתי הציל חיים של מישהו, אז זה נפלא, אבל מה שבאמת חשוב עכשיו זה לוודא שאחרים יקבלו את אותה הכשרה", ציין.

יום לאחר התקרית, ממועדון הכדורגל של ווטפורד נמסר כי ברוקס עדיין נמצא בבית חולים תחת השגחה אך "בכושר טוב להפליא".

יו"ר ומנכ"ל ווטפורד סקוט דוקסברי הוסיף ואמר: "המועדון הזה הוא באמת משפחה ופעל ככזה ביום רביעי בערב כדי לטפל באחד משלו. ככה זה צריך להיות. אנשים שסייעו כללו גם תומכים שישבו קרוב ללארי ביציע העליון. אני רוצה להודות אישית לאלה שעשו פעולה מהירה, החלטית ובסופו של דבר חיונית כדי לעזור ולהציל חיים".

תגובות