כביש 16 הוא 'הדבר הבא' בפעילות הענפה לשדרוג מערכת התחבורה העירונית בירושלים אשר תוכנן על ידי עיריית ירושלים ומשרד התחבורה באמצעות תכנית אב לתחבורה ומבוצע על ידי חברת מוריה.
כביש 16 יהיה הכביש המהיר שיהווה כניסה חדשה, מרכזית, לירושלים ממערב (באזור מוצא), ונועד לשפר באורח דרמטי את החיבור של השכונות שבדרום ומערב העיר, לרבות המרכז הרפואי שערי צדק, לכביש הארצי מספר 1. הכביש מתחיל במחלף מוצא ומתפצל עד לחיבורו לדרך בגין.
מדובר בכביש חדיש, דו נתיבי לכל כיוון, שמהירות הנסיעה המותרת בו תהיה 110 קמ"ש. אורכו 7.4 ק"מ. הכביש כולל שתי מנהרות שיעברו תחת השכונות הר נוף (המנהרה מתחת להר נוף כבר נכרתה) ויפה נוף וחלקו המזרחי של הר הרצל. בין שתי המנהרות יעבור הכביש בגשר מעל נחל רבידה, ושם ייבנה מחלף נחל רבידה שיחבר אותו עם כביש חדש שייסלל לגבעת שאול.
מחלף בייט שעל כביש 16 יחבר את הכביש לרחוב בייט ליד שכונת רמת בית הכרם. כחלק מפרויקט סלילת כביש 16 יתבצע פרויקט לשדרוג של מחלף בייט שיכלול חיבור לכביש בגין צפון ודרום. העבודות יכללו הקמת מערך רמזורים חדש, עבודות תשתית למעבר הקו הירוק באזור והקמת חניון ׳חנה וסע׳. העבודות להקמת החניון החלו לאחרונה.
מדובר בכביש חדיש, דו נתיבי לכל כיוון, הכולל שתי מנהרות שיעברו תחת השכונות הר נוף ויפה נוף
בנוסף ייבנו בכביש 16 שלושה מחלפים חדשים: באזור מוצא, בנחל רבידה שבסמוך לגבעת שאול ובצמוד לרחוב בייט. העבודות במקטעים אלה מתנהלות כסדרן.
במסגרת הפרויקט יוקם גשר מעל נחל שורק במחלף מוצא, שיחבר את הכביש לכביש 1 שעל גשר מוצא הקיים ויהיה באורך של 372 מטרים. כמו כן במנהרות הר נוף יבצעו עבודות שיקום נופי לנחל רבידה.
העבודות בפרוייקט זה נמשכות במרץ. במהלכן ליוו את העבדות שני אירועים שזכו לסיקור תקשורתי: ב-2019 נחשפו על תוואי הכביש שרידי יישוב עתיק אשר מנה בין 2,000 ל-3,000 תושבים. התגלית חייבה ביצוע חפירת הצלה בעמק מוצא. האירוע השני היה הבולען שנפער בחניית בית החולים שערי צדק, אירוע שהסתיים ללא נפגעים.