כלכלה וצרכנות

מנכ"ל הרבנות הראשית בביקור באל על: "יש לכם כנפיים יהודיות"

צילום: דוברות אל על

מנכ"ל הרבנות הראשית יהודה כהן מלווה במטה מנכ"ל, ורבני הרבנות לכשרות ארצית בראשות הרב אליהו אילוז שליט"א רב העיר אור עקיבא וממונה לכשרות ארצית, הגיעו לסיור מקצועי במתקני חברת אל על, במסגרת סקירת ההכנות לפסח.

הפמליה חצתה את השטח האווירי, ביקרה במטוס דרימליינר, שם פרט הרב שלמה דנינו, היועץ ההלכתי של אל על את אתגר כשרות המטוס בשוטף במהלך השנה, כמו הכשרת תנורים בין ארוחות, היערכות החברה להכשרת כלל המטוסים והמטבחים לפסח, הדרכת דיילים בנושא כשרות ויהדות, ודרך הפעולה ע"מ למנוע טומאת כהנים. 

משם, המשיכה הפמליה לסיור במפעל מזון למטוסים תמ"מ - חברת בת של אל על. מנכ"ל החברה עוז רדומסקי הציג את החברה שהינה מפעל המזון התעופתי הכשר הגדול בעולם.

הרב אליהו אילוז ציין את שיתוף הפעולה הפורה עם המנכ"ל וכן בין הרבנים. הרב סקר בפני המנכ"ל את נהלי הכשרות המהודרים המתבצעים במפעל וכן את ההכנות לפסח הכוללים גיוס של למעלה ממאה משגיחים לפיקוח והכשרת המקום לפסח. בארוחת הצהריים הכשרה למהדרין, נחשפה הפמליה למנות החדשות של שף אסף גרניט שמושקות בתחילת החודש בטיסות החברה.

את הסיור חתמו האורחים במשרדי אל על כאשר המשנה למנכ"ל מר עומרי כהן סקר את פעילות החברה הגלובלית. הרב שלמה דנינו תיאר את הפעילות הכשרותית במטבחים ברחבי העולם ואת כלל האתגרים ההלכתיים המגוונים העומדים בפני החברה. כמו כן ציין כי כיום כל מטוסי החברה גם בחברת הבת - אינם טסים בשבת בכלל, וגם שהטיסות יוצאות לפחות 3:15 שעות לאחר צאת השבת.

מנכ"ל הרה"ר ציין בהתפעלות את שיתוף הפעולה בין הרבנים, את רמת הכשרות הגבוהה ואת מקצועיותם הניכרת של המשגיחים והמפקחים. לאחר שפגש בנטלת הידיים במטוס הדרימליינר, אמר כי התרגש לראות חברה שאכפת לה לספק את הצרכים לכל נוסע ובתוכם לנוסע הדתי, וכי "אל על היא חברה עם כנפיים יהודיות...".

ועוד באותו עניין

תגובות