כלכלה וצרכנות

מהם היתרונות העיקריים בעסקת ליסינג פרטי?

מעוניינים לשלם מקדמה צנועה בלבד על דגמים חדשים, ליהנות מגמישות מרבית בהחלפת הרכב ולא לשבור את הראש בצורך למכור אותו? לפניכם הסיבות לכך שליסינג פרטי נחשב כיום לאחת הדרכים הכי נבונות להחזיק רכב

  • תוכן שיווקי
  • פורסם 01/11/23
  • 07:47
  • עודכן 05/11/23

רז מור

ישראלים רבים שואלים את עצמם בימים אלה האם ליסינג פרטי משתלם, למי זה מתאים והאם כדאי לשקול אפשרות לביצוע עסקת ליסינג פרטי תפעולי. 
ראשית, נפתח בהגדרות: ליסינג פרטי הוא למעשה עסקת חכירה, המאפשרת לכם לקבל רכב חדש ולשלם עליו במקדמה צנועה או ללא מקדמה בכלל, בתשלומים של בין 24 ל-36 חודשים. עם תום תקופת הליסינג עומדות בפניכם שתי אפשרויות: לרכוש את הרכב על ידי תשלום יתרת התשלומים או לבצע עסקת טרייד-אין שבה יוחזר הרכב לחברת הליסינג, בתמורה לקבלת רכב חדש, בהסדר תשלומים חדש. 

תמורת תשלום נוסף, חברת הליסינג אף מקבלת אחריות על הטיפולים השוטפים ברכב, הביטוח, שירותי חילוץ וגרירה, העמדת רכב חלופי ועוד, במה שנקרא ליסינג תפעולי פרטי. חשוב לציין כי גם ללא התוספת התפעולית, עסקאות ליסינג פרטי מושכות אליהן לקוחות רבים - למה בעצם? כי הן מציעות מגוון רחב של יתרונות ופתרונות, שחוסכים לרוכשים הפוטנציאליים בדיוק את כאב הראש שממנו ניסו להימנע ברכישת רכב חדש. 

 

מהם אם כן היתרונות הבולטים בליסינג פרטי? 

 

מהם אם כן היתרונות הבולטים בליסינג פרטי? 

  1. מקדמה קטנה יחסית בהתחלה: לקוחות שלא יכולים לשלם 100 אלף שקל או יותר בתשלום ראשוני על הרכב, ימצאו שיטת תשלומים נוחה הרבה יותר בליסינג פרטי - מעט בהתחלה ותשלומים חודשיים לשנתיים-שלוש בהמשך.
  2. נגישות לדגמים החדשים בשוק: ליסינג פרטי מאפשר לכם להחליף רכב בכל שנתיים עד שלוש, מבלי להיכנס להוצאות חד פעמיות גדולות בכל החלפה. אם חשוב לכם לנהוג בדגמים המעודכנים והחדשים, הליסינג הפרטי הוא פתרון מעולה מבחינתכם.
  3. יד על הדופק בבטיחות: החלפה של הרכב הפרטי לרכב חדש בתדירות כזו מאפשרת לכם להתעדכן בעולם המאוד דינמי של מערכות הבטיחות, שעשה בשנים האחרונות כמה קפיצות מדרגה עם מערכות הבטיחות האקטיביות שמתערבות בנהיגה בעת מצוקה ומונעות תאונות
  4. גמישות מרבית בהחלפת הרכב: לפעמים, החלפת הרכב נדרשת לא בעת סיום תקופת הליסינג, אלא גם במהלכה. למשל, אם המשפחה התרחבה והמכונית הנוכחית כבר לא עונה לצרכים שלכם. במקרים כאלה, ניתן להחליף רכב מול חברת הליסינג, כמובן בתנאים הרלוונטיים לרכב החדש
  5. אין צורך לעסוק במכירת הרכב בסיום תקופת הליסינג: אתם פשוט מקבלים רכב חדש, או רוכשים את הרכב הקיים. ירידת ערך? שוק של קונים או מוכרים? טלפונים הזויים מקונים פוטנציאליים? בליסינג פרטי, כל זה לא נוגע לכם.
  6. מחירים אטרקטיביים ומגוון תוכניות תשלומים: הכוח והגודל של חברות הליסינג בשוק הרכב המוסדי (חברות וארגונים) מתורגם לשוק הליסינג הפרטי ומאפשר לחברות להציע לכם רכבים חדשים במחירים משתלמים. חברות הליסינג גם מציעות קשת רחבה של תוכניות תשלום, עם גמישות גדולה בסכומי המקדמה, גובה התשלומים החודשיים ומספרם. 

השורה התחתונה

האם עסקת ליסינג פרטי היא עסקה שכדאי להיכנס בלי סקר שוק ובדיקה מדוקדקת? ברור שלא. עסקאות תשלומים הנפרשות על פני שנים הן בהחלט משהו שכדאי לבחון בכובד ראש בימים של סביבת ריבית גבוהה. בליסינג, צריך גם לזכור, תידרשו לשמור על הרכב ולהחזיר אותו במצב דומה לזה שבו קיבלתם אותו.

עם זאת, היתרונות הרבים בעסקאות ליסינג פרטי הופכים אותן לאחת הדרכים הכי נבונות ונכונות להחזיק רכב כיום, במיוחד אם חשוב לכם להישאר מעודכנים בתחום הרכב, ולנהוג על דגמים שלא תוכלו להרשות לעצמכם בדרך אחרת

ועוד באותו עניין

תגובות