כלכלה וצרכנות

כל הטיפים לבחירה נכונה של מצבר לרכב

מצבר לרכב הוא למעשה סוללה חשמלית עוצמתית במיוחד שנטענת באמצעות תגובה כימית של לוחות העופרת, בעזרת החומצה הגופרית. זאת בעוד כי המצבר הומצא שנים רבות אחורנים ע"י אחד הפיזיקאים הגדולים ביותר לאותה תקופה - גסטון פלנטה.

  • תוכן שיווקי
  • פורסם 25/04/23
  • 14:02
  • עודכן 25/04/23
צילום: FREEPIK

בעידן המודרני של היום, מצבר לרכב משמש מיליוני רכבים ברחבי העולם ונחשב לנחוץ בשגרת היום יום. על כן, במטרה לעשות לכם קצת סדר ולוודא כי אתם אכן ניגשים אל מעמד הבחירה ממוקדים יותר, ריכזנו עבורכם למאמר הבא את כל מה שצריך לדעת לפני שבוחרים מצבר לרכב.

כך תעשו את זה בצורה הנכונה

כפי שציינו קודם לכן, מצבר לרכב משמש בתור מקור כוח ואנרגיה לצורך הטענת הרכב ויכולת נסיעתו למגוון יעדים שונים. זאת בעוד כי תפקידו העיקרי של המצבר הוא למעשה לספר כוח עבור המערכות השונות ברכב. משכך, לא פעם ולא פעמיים עולה השאלה - כיצד ניתן לבצע את הבחירה הנכונה מתוך המגוון הרחב הקיים השוק? ובכן, הנה מספר טיפים שיוכלו להגביר את הסיכויים שלכם לבצע בחירה מוצלחת יותר:

  • סוג הרכב והאמפר - בחירה נכונה של מצבר לרכב תלויה בסוג הרכב וכן גם בסוג המנוע שלכם ולכן, מומלץ ואפילו חובה לבחור במצבר כזה שתואם לסוג כלי הרכב בו אתם מחזיקים וכמובן, בהתאם לסוג המנוע שלו. ברוב המוחלט של המקרים, היבואן או לחילופין היצרן יבחרו להציג המלצות מגוונות עבור בחירת המצבר המתאים, המלצה שתואמת את סוג הרכב, סוג העוצמה והאמפר הנדרשים. לרוב, במידה ומדובר על רכב פרטי, מצבר המתלווה אל קיבולת של 45-90 אמפר תהיה הבחירה האידיאלית. מצד שני, במידה ומדובר על רכב מעט גדול יותר כדוגמת גרר או משאית, ההמלצה המרכזית תהיה לרכוש מצבר המתלווה אל קיבולת של 100 אמפר ולעיתים גם יותר.

 

  • תקציב - פרמטר נוסף וחשוב לא פחות שיש לקחת בחשבון טרם הגעתכם אל מעמד הרכישה יהיה התקציב שעומד לרשותכם שכן, השוק הפרטי של היום מונה מספר חברות מובילות לייצור מצברים, כאשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות. אי לכך, מוטב לוודא כי אתם עורכים סקר שוק מעמיק שיעניק לכם את האפשרות להבין את קשת המחירים הרחבה בענף וכן גם את ההבדלים בין המותגים השונים.

 

  • תקופת האחריות - הפרמטר האחרון יהיה תקופת האחריות שתקבלו על המצבר שכן, בדומה לכל רכישה אחרת, ההמלצה תהיה לבחור במוצר איכותי המתלווה אל כמה שיותר חודשי אחריות מטעם הספק או לחילופין היבואין. במרבית המקרים, תקופת האחריות תהיה סטנדרטית ותעמוד על תקופה של כשנה בלבד. זאת בעוד כי קיימים דגמים מסויימים המתלווים אל חודשי אחריות מורחבים יותר, והם אלה שיהפכו את הבחירה שלכם למוצלחת ובטוחה יותר לטווח הרחוק.

ועוד באותו עניין

תגובות