כלכלה וצרכנות

במה שונה מצבר פריקה עמוקה ממצבר רגיל? מאור מצברים מסבירים

כאשר מדובר על מצבר לרכב, ניתן למצוא כיום סוגי מצברים שונים וחשוב להבין מה ההבדל ביניהם. בין המצברים שניתן למצוא הם: מצברים רגילים ומצברי פריקה עמוקה. לא מעט אנשים שואלים את עצמם מהו מצבר פריקה עמוקה והאם הוא מתאים לרכב שלכם. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות מצברים רגילים אל מול מצברי פריקה עמוקה, מה ההבדל ביניהם ומתי אפשר להשתמש במצבר פריקה עמוקה על פני מצבר רגיל.

  • תוכן שיווקי
  • פורסם 07/02/24
  • 08:34
  • עודכן 07/02/24
צילום: PEXELS

מהו מצבר פריקה עמוקה?

מצבר פריקה עמוקה הוא מצבר בעל מאפיינים מיוחדים ויש לו כמה יתרונות על פני מצבר רגיל. ההבדל הראשון הוא: זרם האמפר אשר מסופק. בעוד שמצברים רגילים מספקים זרם גבוה מבחינת האמפר לפרק זמן קצר, מצברי פריקה עמוקה יכולים לספק אמפר נמוך לאורך זמן ארוך יותר. כמו כן, גם ניצול האנרגיה של המצברים שונה, כאשר מצבר פריקה עמוקה יכול להטעין את עצמו והדבר זה יכול לחסוך הטענה על ידי מטען חיצוני ולאפשר שימוש מחודש בכל פעם מחדש.

מצבר פריקה עמוקה קיבל את שמו בשל העובדה שמצבר רגיל פורק את עצמו בצורה מהירה, דבר שאיננו טוב עבורו. הגבלת הפריקה צריכה להיות סבירה משום שפריקה גדולה יותר או פריקה אשר חוזרת כל הזמן עלולה לפגוע באורח החיים של המצבר וביכולות שלו. מצבר פריקה עמוקה לעומת המצבר הרגיל, מסוגל לבצע פריקה של עד 80 אחוזים בלי שיגרם למצבר או ליכולות השונות שלו נזקים.

ההבדלים בין מצבר רגיל למצבר פריקה עמוקה

מצבר רגיל בהשוואה למצבר פריקה עמוקה , צריך שתמיד יהיו בו מים בכדי שהוא יוכל לפעול. המים לא יכולים להיות מפונים מהמצבר המדובר ועל כן, יש צורך לוודא מפעם לפעם שיש מספיק מים במצבר ולמלא את המים במידה וחסרים. מצבר פריקה עמוקה הוא מצבר שבו לא חסרים מים והמים שמצויים במצבר לרוב משמשים אותו במעגל סגור במהלך הפריקה והטעינה. אין צורך לבדוק את מצב המים לכן ההחזקה של המצבר המדובר יותר נוחה ופשוטה לבעלי רכבים.

מבחינת מבנה המצבר, ישנו עוד הבדל שהוא: מצבר פריקה עמוקה מכיל בתוכו חומצה בתצורה של ג'ל ואילו במצבר רגיל החומצה הזאת מגיעה במצב נוזלי. טכנולוגיית הג'ל אשר מחליפה את החומצה הנוזלית שבמצבר רגיל ועוטפת את הלוחות של המצבר, הופכת אותו לעמיד ויעיל יותר. על אף שמצברי פריקה עמוקה ומצברים רגילים נראים די זהים, הרי שמצבר פריקה עמוקה יהיה כבד יותר ממצבר רגיל וזאת בשל לוחות העופרת שיש בו.

למי יתאים מצבר פריקה עמוקה?

מצבר פריקה עמוקה מתאים לרכבים שונים כגון: טרקטורונים, קלנועיות, קראוונים, יאכטות, סירות, רכבי תפעול, מנופים, מכונות לשטיפת רצפות, מלגזות ועוד. מה שמשותף לכלל הרכבים הללו הוא שהם צריכים להיות מוכנים לפעולה תוך רגע, על אף שהשימוש בהם לא רציף.  מצבר פריקה עמוקה מתאים לרכבים הללו שכן, הוא חסכוני באנרגיה ועל כן מתאים לכלים שיש להם אנרגיה נמוכה לאורך זמן וכן הוא מציע הנעה מהירה וקלה שכן, הוא יכול לספק כמות משמעותית של אנרגיה בבת אחת וגם לאפשר הפעלה לא רצופה במקביל. מעבר לכך, מצבר פריקה עמוקה הוא מצבר עמיד ואיכותי מאוד וניתן למצוא אותו גם במערכות אל פסק, מערכות סולאריות ועוד.

כיצד בוחרים מצבר פריקה עמוקה?

טרם אתם בוחרים מצבר פריקה עמוקה, חשוב מאוד שתדעו כיצד לבחור את המצבר הטוב ביותר עבור הרכב שלכם. ישנן לא מעט חברות אשר מייצרות מצברי פריקה עמוקה, אולן לא כולן מקצועיות וישנן חברות אשר מייצרות מצברים שאורך החיים שלהם קצר באופן יחסי. ישנן כאלה אשר מייצרות מצברים שכוללים תקלות שונות ועוד. בחירה של מצבר של חברה לא מספיק מקצועית אמנם תחסוך לכם בעלויות, אך לא מדובר על דבר משתלם לאורך זמן שכן, ככל הנראה תדרשו לרכוש מצבר חדש לאחר פרק זמן קצר בשל בעיות שונות במצבר או להתעסק בבעיות בכל פעם מחדש, דבר שיגזול מכם זמן וכסף. לכן, חשוב מאוד לבחור מצבר פריקה עמוקה של חברה אמינה, אשר ניתן לסמוך עליה כי היא מספקת את המצברים האיכותיים ביותר.

 

ועוד באותו עניין

תגובות