יהדות

יום כיפור תשפ"ד: עליית שיא של יהודים להר הבית ביום כיפור

ניסיונות של גורמים איסלאמיים קיצוניים להבעיר את ירושלים והר הבית - נכשלו

  • פורסם 27/09/23
  • 21:03
  • עודכן 27/09/23
יהודים על הר הבית ביום הכיפורים.
צילום: צילום מסך מסרטון מהרשתות הערביות –אתר 'העולם הערבי' בטלגרם

נוכחות שיא של יהודים שהתפללו על ההר ביום הכיפורים האחרון. מעל אלף יהודים התפללו בהר הבית בערב כיפור וביום הצום. עליית שיא של 20% לעומת השיא הקודם אשתקד. 595 יהודים עלו להר בערב החג, ועוד 484 יהודים ביום כיפור עצמו.

המתפללים התפללו במקום את תפילות שחרית, מוסף ומנחה, קראו את קריאות התורה של עבודת היום, אמרו סליחות וקראו במקום את סדר עבודת המקדש ביום הכיפורים.

יצויין כי למרות ניסיונות גורמים איסלאמיים קיצוניים להבעיר את ירושלים ואת הר הבית לקראת החגים, עד כה נכשלו ניסיונות אלה לחלוטין. על פי הדו"ח השבועי בנושא מזרח ירושלים של JCAP - מרכז ירושלים למדיניות יישומית מיסודו של חיים סילברשטיין  ובהובלה מקצועית של רן ישי (שכיהן כמנכ"ל משרד ירושלים  ושגריר במשרד החוץ), נוכחות השיא של יהודים שהתפללו על ההר, עברה בלא שהדבר עורר את התגובה האלימה שהמסיתים כיוונו אליה. יתרה מכך, למרות הניסיונות להחזיר את ירושלים למעמדה כסלע מחלוקת מרכזי על סדר היום השוטף הישראלי-ערבי, נמשך כסדרו התהליך לקראת השגת הנורמליזציה עם ערב הסעודית. על פי הדו"ח של JCAP  מוקדם מדי לראות בתופעות אלה סימן לבאות, אך אין ספק שעד כה משתבשת תוכניתם של הקיצוניים להחזיק את ירושלים כמוקד תבערה שיסכל תהליכים לקראת רגיעה ושיפור המצב לטווח ארוך.

יצויין כי אלפים צפויים לעלות להר הבית בימי חג הסוכות בשבוע הבא. הר הבית יהיה פתוח בימים א'-ה', בוקר: 7:00 עד 11:30; צהריים: 13:30 עד 14:30.

תגובות