צבא וביטחון

קציני גבעתי התאמנו במתווה מלחמה בצפון; הסיירת החטיבתית ניצחה בבוחן "המסכם"

סמח"ט גבעתי ל'מצב הרוח': "השנה החטיבה מתרגלת תרחישים אופרטיבים במתווה צפוני תוך שימוש בכלים ואמצעים שונים"

צילום: דובר צה"ל

לקראת ראש השנה, חטיבת גבעתי ערכה את אימון המפקדים השנתי שלה ברמת הגולן.

האימון נערך במהלך ארבעה ימים ברמת הגולן, והשתתפו כל מפקדי החטיבה מדרג המ״מ ועד המח״ט אל"מ לירון בטיטו. החטיבה מובלת ע״י התפיסה של 'מפקדים בחזית', וכחלק מכך נערך האימון שבמהלכו נבחנו יכולותיהם של המפקדים תוך העלאת הכשירות בארבעת היסודות האופרטיביים של החטיבה - רק״ם, נמ״ר, לוחמה בשטח בנוי ובתנאים סבוכים וחבלה.

סגן מפקד החטיבה, סא״ל דוד רון, שהיה אחד ממובילי השבוע, אמר ל'מצב הרוח' כי ״השנה, כחלק מתוכנית האימונים החטיבתית, החטיבה מתרגלת תרחישים אופרטיביים במתווה צפוני, תוך שימוש בכלים ואמצעים שונים. המטרה שלנו היא לבנות שפה משותפת - שיח על-גדודי כדי לבנות קשר מעמיק המאפשר שיתוף ולמידה רוחבית״.

האימון הוא אחד מהשבועות המרכזיים בתכנית האימון הנוכחית של החטיבה, שהכרחית מאוד לקראת התעסוקה המבצעית הבאה של החטיבה, שתהיה ארוכה ומאתגרת.

האימון כלל תרגולי טכניקות של לוחמה בשטח מאתגר וכיבוש פאתי שטח. האימון הובל על ידי גדודי החטיבה ובסיומו נערך בוחן מסכם בין ארבעת הגדודים של החטיבה - צבר, רותם, שקד והסיירת - אשר בסופו ניצחה הסיירת.

מפקד ביה״ס לסיירת אשר לקח חלק מהותי בשבוע, סיכם: ״להזיע תחת האלונקה ביחד ושמפקדי המחלקות רואים את המ״פים והמג"ד נעים איתם ומסתערים - זהו ערך בלתי ניתן להסברה. האימון הגדיל את המחוייבות שלי למפקדי בחטיבה״.

תגובות