צבא וביטחון

ברבנות הצבאית מתנגדים להעברת קורס קציני רבנים במילואים מבה"ד 1 לעיר הבה"דים: "יפגע במעמד הרב הצבאי"

צילום: דובר צה"ל

בשבועות האחרונים, הוחלט בזרוע יבשה להוציא את קורסי הקצינים במילואים מבית הספר לקצינים, בה"ד 1, ולהעבירם לקרית ההדרכה בעיר הבה"דים.

ל'מצב הרוח' נודע כי ברבנות הצבאית פועלים להשאיר את קורס הרבנים הצבאים בבה"ד 1 וזאת על מנת לשמור על מעמדו של הרב הצבאי ביחידה.

בית הספר לקצינים הינו מוסד יוקרתי בצה"ל ואין קצין בצה"ל שלא עבר בבה"ד 1 על מנת לרכוש ידע רלוונטי, ערכים, מורשת קרב ולהכיר את הצבא טוב יותר. בה"ד 1 מהווה סמל סטטוס עבור קצינים.

בעבר, הרבנים הצבאיים כלל לא עברו בבה"ד 1. קורס רבנים צבאים כלל את החומרים הרלוונטים לרב צבאי, ללא הסתכלות על המכלול הצבאי וללא היוקרה המגיעה עם הדרגות. הרב אביחי רונצקי זצ"ל ביקש מהרמטכ"ל להכניס את קורס רבנים צבאיים לבית הספר לקצינים, למרות המורכבות הגדולה שבכך. בהחלטה זו היו אתגרים רבים, כולל הארכת הקורס עצמו שגם ככה אורכו מרתיע את הרבנים. אך הרב רונצקי התעקש שקורס רבנים צבאים יכלול קורס בבה"ד 1 וזאת על מנת לחבר את הרב הצבאי להויה הצבאית ולחזק את מעמדו של הרב הצבאי מול המפקדים ביחידה.

"מפקד שמדבר עם רב צבאי שעבר בדיוק כמוהו בבה"ד 1, יודע שהוא מדבר בשיחה כקצין לקצין. שיחה בגובה העיניים" מסביר קצין במיל' בשיחה עם 'מצב הרוח' "רב צבאי שלא עבר בבה"ד 1, עלול להיתקל בחוסר הבנה מהותית על המתרחש ביחידה ובעיקר בחוסר שיתוף פעולה ממפקדים שלא יעריכו את הבנתו של הרב בנעשה ביחידה".

"הרבצ"ר יהיה מוכן להאריך את הקורס ובלבד שהרב הצבאי יחשב כקצין לכל דבר ועניין" אמרו גורמים המעורבים בנושא.

תגובת דובר צה"ל: כחלק מעבודת מטה שנעשתה, ולאחר התחשבות בתבחינים שונים, הוחלט על בחינת העברתם של מספר קורסים ובניהם קק"ץ מילואים לקריית ההדרכה. זאת במטרה לאפשר לצוערים בקורס את התנאים והכלים הטובים ביותר עבורם. על כל פנים, המעבר לא יפגע באיכות הכשרת הקצינים.

 

 

תגובות