צבא וביטחון

אימו של הלוחם שנפצע בעזה: "אני רוצה תשובות"

על רקע מצבו של בראל שמואלי שמוסיף להיות קשה, אימו ניצה מתחננת לקבל תשובות ממערכת הביטחון, ותוקפת את רה"מ בנט: "שאל איך יוסי מרגיש. איפה אתה? איפה הרמטכ"ל?"

בראל חדריה שמואלי
צילום: דוברות המשטרה

בית החולים סורוקה בבאר שבע דיווח הבוקר (שני) כי מצבו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי, שנפצע קשה בגבול עזה לפני יומיים, ממשיך להיות קשה. אימו, ניצה, תקפה בראיון את ראש הממשלה בנט והתחננה שהממשלה ומערכת הביטחון יספקו תשובות.

"פניתי לכל כך הרבה, אני רוצה תשובות", אמרה ניצה בראיון לרדיו 103FM. "מי נתן לבן שלי אישור ללכת לעמוד מול החומה, הבן שלי מסתערב מג"ב, הבן שלי צלף, צלפו בו. מחבל בן 12 צלף בו ממרחק אפס. וכל זה בידיעה שהלוחמים שלנו ידעו שאסור להם לירות ולהגיב. למה שלחו את הבן שלי? למה? אני רוצה תשובה!".

ניצה נשאלה האם הבכירים במערכת הביטחון ניסה לספק תשובות אמרה: "דיברנו, אין תשובות. דיברנו עם מפכ"ל המשטרה, אתמול הוא היה בבית החולים, אמר 'זה בטיפול'".

אימו של הלוחם תקפה את ראש הממשלה נפתלי בנט, שלדבריה לא היה בקיא בפרטי האירוע: "אדון בנט התקשר ב-22:30 בלילה והוא שואל את אבא של בראל שקוראים לו יוסי - 'מה שלום יוסי? איך הוא מרגיש?'. הוא אמר לו - 'קוראים לו בראל'. 'אה, סליחה. איך הוא מרגיש?' ראש הממשלה צריך להתקשר לשאול איך הוא מרגיש? איפה אתה? איפה? איפה הרמטכ"ל?", זעקה ניצה.

לדבריה מי שכן היה מצוי בפרטים הוא דווקא יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "בנימין נתניהו צלצל אתמול ב-00:00 בלילה, שאלות וברכות ובכה בטלפון, בכה. כל פרט על הלוחם הוא יודע, שאלות על הניתוחים. אדון בנט לא יודע איך קוראים ללוחם, שאל באיזה בית חולים הוא. בושה וחרפה. בושה וחרפה".

ההתפרעויות בגבול עזה
ההתפרעויות בגבול עזה
צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

אימו של בראל התחייבה כי תחשוף את השיחה עם ראש הממשלה: "יש לי שיחה מוקלטת בין ראש הממשלה בנט לאבא של בראל הלוחם, בעזרת השם הבן שלי יקום על הרגליים השיחה הזו תשודר בכל העולם, לא בישראל, בכול העולם".

ניצה נשאלה בנוגע לדברים שאמר שר התפוצות, נחמן שי, ברדיו בהם טען כי לא נכון להגיב כעת ולפתוח במלחמה על רקע הפגישה בין בנט לנשיא ביידן. בתגובה ענתה: "אין לי מילים. מה שמעניין אותי זה לא ארצות הברית, מעניין אותי החיים של הבן שלי".

כזכור, בראל חדריה שמואלי נפצע באורח אנוש כשנורה על ידי מחבל שהתקרב לגדר הגבול בין ישראל לעזה במהלך התפרעויות של עשרות פלסטינים. הוא פונה באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה.

תגובות