צבא וביטחון

אביו של לוחם מג"ב שנפצע בעזה: "פאדיחה של הצבא"

יוסי חדריה שמואלי העביר ביקורת על מדיניות הצבא באירוע בו בנו נורה ונפצע אנוש: "יש בי תסכול". ראש עיריית שדרות אלון דוידי תקף את הממשלה: "בושה! איפה ההרתעה?"

יוסי חדריה שמואלי
צילום: צילום מסך מתוך טוויטר

יוסי, אביו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי שנפצע אנוש מירי במהלך התפרעות של פלסטינים על גדר הגבול בין ישראל לרצועת עזה, העביר ביקורת על מדיניות הצבא באירועים מסוג זה. ראש עיריית שדרות תקף את הממשלה: "בושה".

בסרטון שפורסם בכלי התקשורת אמר יוסי בדמעות: "זה לא פייר, איזה עולם אכזר. כל עם ישראל שיתפלל לשלומו, לפחות שיחיה - לא יותר מזה. שבורא עולם יחזק אותו, ישמור עליו וייתן לו לחזור לחיים נורמליים".

"יש בי תסכול על הפאדיחות שלהם", אמר שמואלי על הצבא. "ככה נותנים לאנשים להתקרב לגבול, עד הגדר? זה ילד ששלוש שנים שירת ונשארו לו עוד חודשיים. תנו להם אוויר, תסיגו אותם אחורה, תנו לחדשים להיכנס. ככה 10-5 מטר מתקרבים לגדר? מה זה צריך להיות? שיזיזו אותם אחורה! ממי מפחדים? מה זה, כבשים? אני לא מבין".

 

מוקדם יותר אמרו יוסי וניצה, אימו של בראל, מבית החולים: "היה כאן מחדל. איך נותנים להם להגיע כל כך קרוב לחיילים? איך הם נצמדים אליהם והם לא יורים? אלה הוראות הפתיחה באש. הם באו להרוג אותו, זאת פדיחה גדולה של הצבא".

דוידי לממשלה: "איפה ההרתעה והביטחון?"

בתגובה לאירוע בו נפצע שמואלי תקף ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, את הממשלה: "ראש הממשלה, שר הביטחון, ממשלת ישראל, תתעוררו. איש בטחון של חמאס יורה מטווח אפס על לוחם מג״ב, סמ"ר בראל חדריה שמואלי, ופוצע אותו אנוש. ומה התגובה שלכם?!?! ירי על מעבדות ומחסנים! בושה! איפה הימים שמחבלים היו משלמים בחייהם על פגיעה באזרחים ובחיילים? איפה ההרתעה? איפה הביטחון!?! קומו מתרדמתכם! אל תתנו חסינות למחבלי החמאס והג׳יהאד, אל תתנו חסינות לרוצחים!"

בראל חדריה שמואלי
בראל חדריה שמואלי
צילום: דוברות המשטרה

"להזכירכם", הוסיף דוידי, "בעקבות מבצע "שומר החומות" פיקוד העורף המליץ לתקצב פערי מיגון במוסדות חינוך כולל בניית מוסדות חינוך חדשים ולהחליף אלפי חלונות לממ"דים אך זה לא נעשה.
כל הדו״חות שהכין פיקוד העורף מונחים לפניכם מאז סיומו של מבצע "שומר החומות". אל תתעלמו,
תפעלו! כמובן שאני וכלל תושבי שדרות שולחים רפואה שלמה ללוחם ומתפללים להחלמתו".

כזכור צה"ל תקף הלילה (בין שבת לראשון) אתרים לאחסון וייצור אמל"ח של חמאס ברצועת עזה, בתגובה לאירועי האלימות, בהם גם בוצע ניסיון חטיפה של נשק מחייל בגדר הגבול. האירועים בשבת מצטרפים לשיגור הרקטה מעזה לעבר ישראל לפני כשבוע. הרקטה כזכור יורטה על ידי כיפת ברזל מעל לשמי שדרות ולא היו נפגעים באירוע.

תגובות