פוליטי

חיסול המונופול: שר הדתות מגייס גופי כשרות גדולים בחו"ל למתן הכשרים בישראל

במסגרת הרפורמה בתחום הכשרות השר מתן כהנא נפגש עם מספר ארגונים המעניקים כשרות בחו"ל, בין היתר עם גוף הכשרות הגדול בארה"ב -KOF-K

שר הדתות עם ראשי גוף הכשרות האמריקני הגדול
צילום: דוברות

בעקבות אישור חוק ההסדרים בכנסת, יוזם השר מתן כהנא כניסת ארגונים נותני כשרות מחו"ל, למתן כשרות למוצרי מזון מקומיים, וזאת במסגרת תכניתו לסיים את מונופול הכשרות של הרבנות הראשית.

במגמה להחדיר תחרות בקרב נותני הכשרות, נפגש כהנא עם מספר ארגונים המעניקים כשרות בחו"ל, ובשבוע שעבר קיים פגישת עבודה נוספת בנושא הסרת המונופול, והפעם עם רבני ארגון הKOF-K- ובה הציע גם להם להיכנס לשוק הכשרות בישראל.

ארגון הKOF-K- הוא גוף הכשרות הגדול ביותר בארצות הברית, המעניק כשרות לעשרות אלפי מוצרים. רבים משומרי הכשרות ברחבי העולם סומכים על הכשרות שמעניק הארגון. כעת הוצע להם, כאמור, על ידי השר כהנא להיות חלק מנותני הכשרות בארץ במסגרת השלב השני של תכנית הכשרות שיחל ב-1 בינואר 2023.

על פי ההסדרים החדשים שאושרו בכנסת, יוכלו החל בינואר הקרוב 2022, כל רבני הרשויות המקומיות להעניק כשרות גם מחוץ לרשות שעליה הם אחראים. מדובר בשלב ראשון של פתיחת התחרות. ואולם, התחרות תגדל עוד יותר כאשר גם גופים פרטיים יצטרפו בתחילת שנת 2023. 

על מנת להצטרף לשוק, על גופי הכשרות הפרטיים לעמוד בסטנדרט שהרבנות הראשית תקבע ויידרשו לקבל אישור מהרבנות לתת תעודות כשרות.

תגובות