פוליטי

״אם תרצו" נגד ועדת הבחירות: נגיש תביעת לשון הרע

אחרי שוועדת הבחירות המרכזית האשימה את "אם תרצו" בשקרים, הודיעה התנועה כי תגיש תביעת דיבה נגד הוועדה אם זו לא תוציא הודעה מתקנת

צילום: Photo by Element5 Digital from Pexels

אחרי שתנועת אם תרצו הודיע על התקלה ביישומון של טוהר הבחירות ועל בעיות בתפקודה של ועדת הבחירות המרכזית, מנכ"לית הועדה, עו"ד אורלי עדס, הוציאה מכתב ובו כינתה את "אם תרצו" - "חרושת הפייק ניוז" והודיעה, כי האפליקציה עובדת באופן תקין.

"חרושת הפייק ניוז החלה, מופצת, כפי הנראה, על ידי תנועת "אם תרצו", ידיעה לפיה כביכול יש תקלה ביישומון שבאמצעותו על מפקחי טוהר הבחירות לדווח על אירועי טוהר הבחירות, ולא יוכלו לדווח על אירועים חריגים", כך נכתב בהודעה.

עוד נמסר: ״אנו מבקשים להבהיר ולהדגיש - כי אין כל תקלה ביישומון. נכון לשעה זו, כמעט כל המפקחים התקינו את היישומון. מכל מקום, אף אם תהיה תקלה נקודתית יש תהליך דיווח מובנה לוועדה באמצעות ראשי הצוותים. אנו רואים בניסיון זה פרק המשך בניסיונות לקעקע את אמון הציבור בתוצאות ובוועדת הבחירות".

כמה שעות לאחר מכן, התנועה הוציאה תגובה נוספת, בה איימה להגיש תביעת דיבה נגד הוועדה.

יועמ"ש אם תרצו, עו"ד זיו מאור מסר: "התקלה בהטמעת האפליקציה שיועדה למפקחי טוהר הבחירות נבדקה ואומתה. תלונות עליה התקבלו מצד מספר מפקחי טוהר בחירות. שכירים של ועדת הבחירות המרכזית סותרים את ההודעה לתקשורת שיצאה מטעם הוועדה - ואפילו פעילי שמאל שאין להם שום קשר לאם תרצו מדווחים עליה ברשתות החברתיות. ועדת הבחירות המרכזית מתבקשת להפסיק לתפוס צד בבחירות האלה ולעשות את עבודתה. אם לא תצא הודעה המתקנת את האשמת "אם תרצו" בשקרים - תוגש תביעת לשון הרע".

גם עיתונאית אורלי ברלב, אשר לאחרונה הקפידה לסקר את הפגנות נגד נתניהו ובאחת מהן אף התעמתה עם המשטרה, פרסמה דיווח, בו אישרה את הטענה של "אם תרצו",  לפיה התקלה באפליקציית טוהר הבחירות אכן קיימת.

רן בר זיק, עיתונאי "הארץ" ענה בציוץ לברלב כי אומנם התקלה אכן קיימת, אך "יש דרכים לדווח על אירועי טוהר בחירות גם בלי אפליקציה והמפקחים יודעים על זה".

 

תגובות