פוליטי

אחרי ההקפאה בתקופת ש"ס: ימונו קייסים חדשים בעדה האתיופית

המשרד לשירותי דת ישלים השנה את החלטת הממשלה משנת 2018 למינוי 20 קייסים שיעניקו שירותי דת, גם מחוץ לעדה האתיופית. בשבוע שעבר נבחר קייס בעיר לוד

קייסים בחגיגות חג הסיגד בירושלים (ארכיון)
צילום: מארק ניימן, לע"מ

על רקע תלונתה של שרת העלייה והקליטה השבוע פנינה תמנו-שטה בדבר 'גזענות' במגמות העלייה לישראל וההבדל בין העלייה מאוקראינה לעליה מאתיופיה, המשרד לשירותי נערך לסבב מינויים של רבנים וקייסים בני העדה האתיופית.

במשרד לשירותי דת מציינים כי בשנת 2022 ימונו עוד שמונה קייסים ובכך יושלם ביצוע החלטת הממשלה למינוי 20 קייסים. זאת לאחר שבזמן כהונתה של ש"ס במשרד הליכי המינוי היו תקועים  והתקציב שהועבר לטובת מטרה זו לא נוצל. עתה, עם כניסתו של השר כהנא לתפקיד השר לשירותי דת, הורה לסיים את הליכי המינוי עד סוף השנה.

בשבוע שעבר נבחר קייס ירגה אייסה לקייס הקהילה האתיופית בלוד. בחירתו של קייס ירגה התאפשרה הודות להחלטת ממשלה בשנת 2018 למינוי 20 רבנים ו-20 קייסים שיעניקו שירותי דת בתוך המועצה הדתית ולא רק לבני העדה האתיופית.

קייס ירגה (41) תושב העיר לוד, נולד באתיופיה ועלה לארץ בשנת 1991. הוא סיים את לימודיו התיכוניים במקיף ה' בבאר שבע ושירת בצה"ל כלוחם באחת מהיחידות המובחרות של צה"ל. בימים אלו מסיים הקייס אייסה את לימודיו האקדמיים לתואר ראשון בחינוך במכללת אונו. 

קייס ירגה נשוי ואב לארבעה ובחירתו נעשתה על ידי ועדה מקצועית שבין חבריה נמנו: קייס סמאי אליאס יו"ר המועצה הרוחנית 'זרע אהרון כהנת' מארגון הקייסים, קייס זמנה מלקם מרחובות, קייס מולה זריהון מקרית עקרון, שלמה תנעמי יו"ר חבר המועצות הדתיות, יו"ר המועצה הדתית עמרם איבגי, מזכ"לית המועצה הדתית בלוד הגב' נעמי פרחי, ומשקיפים: הרב ראובן וובשת הרב הראשי ליהודי אתיופיה, ורב העיר לוד הרב שמעון מאיר ביטון. הוועדה בחנה וראיינה את המועמדים לתפקיד ועיינה בהמלצות שהוגשו על ידי קייסים שונים מהקהילה.

במועמדותו של קייס אייסה תמכו הקייס אבא מלקוסה אברויה מנסה נשיא מהברה ישראל ממועצת הקייסים - הנהגה רוחנית של קהילת ביתא ישראל, וכהנת קייס ברקו טגנ'ה יו"ר מהברה ישראל מועצת הקייסים - הנהגה רוחנית של קהילת ביתא ישראל.

לקייס תפקיד משמעותי בהשכנת שלום בין איש לרעהו ועריכת טקסים דתיים. לצד מינוי קייס ירגה מונו רבנים לעדה בחיפה וביבנה. בימים אלו משלמים את הליך הבחירה לרב קהילה בבית שמש וזאת לאחר שנבחר בינואר קייס בעיר.

תגובות