מדיני

ביקור חסר תקדים של סגנית נשיא אקוודור בשומרון

ראש מועצת שומרון יוסי דגן לסגנית הנשיא: "תגידי באו"ם את האמת - שזו הארץ של העם היהודי". ורוניקה רוחאס: "העם היהודי חי בארץ הזאת שנים רבות - אני מחזקת אתכם".

סגנית נשיא אקוודור עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן ועם וארכיבישוף מלכיצדק מבית לחם בתצפית יוסף.
צילום: אליחי מנחם

ביקור חסר תקדים בשומרון. סגנית נשיא אקוודור, ורוניקה רוחאס, קיימה השבוע סיור בשומרון יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן. לביקור התלווה הארכיבישוף מלכי-סאדק, לשעבר מבית לחם, שפועל יחד עם ראש מועצת שומרון לייצר אלטרנטיבה ואופוזיציה לדרך הטרור של הרשות הפלשתינית והחמאס.

דגן ערך לסגנית הנשיא תצפית לעבר מישור החוף מ'המרפסת של המדינה' בישוב פדואל, סייר איתה במפעל באזור תעשיה ברקן ביקרה בישוב הר ברכה וב'מצפה יוסף', שם ערך לה תצפית לעבר הר גריזים הר עיבל וקבר יוסף. סגנית הנשיא טעמה מיין השומרון ביקב הר ברכה. רוחאס לא הסתירה את התרגשותה מהביקור במקומות ההיסטוריים בשומרון.

מדובר בסיור חריג וחסר תקדים - המדינאי הראשון בעולם שהוא מעל דרגת שר, שלא מסתפק בביקורים ברמאללה אלא בא לראות בעיניים את ההתיישבות ביו"ש ולהתרשם בעצמו במקום להסתפק בדיווחים תקשורתיים.

בתצפית על קבר יוסף מ'מצפה יוסף' הסמוך להר ברכה, אמרה סגנית הנשיא ורוניקה רוחאס: "זהו כבוד גדול עבורי להיות כאן. העם היהודי חי בארץ הזאת שנים רבות. אנחנו כאן כדי להראות לעולם שזאת המציאות, ושניתן לחיות בשלום, בין בעלי דעות שונות. הדבר היחיד שהעם הנפלא הזה רוצה הוא צדק ושלום. בואו נשתדל להיות אמיצים במקום הזה שבו ההיסטוריה מדברת בעד עצמה".

סגנית הנשיא פנתה לתושבי השומרון ואמרה: "לכל התושבים במקום הנפלא הזה, אני מחזקת אתכם, למדתי מכם על עמידה גם בזמנים לא טובים. יש אור בתוך החושך".

דגן המחיש לסגנית הנשיא כשהם צופים על מחנה הפליטים בלטה את בעיית אונר"א - סוכנות הפליטים של האו"ם. שמנציחה את מעמד הפליטות מ-48' גם לאחר  75 שנים: "זו ההוכחה שמדינה פלשתינית היא הבעיה ולא הפתרון".

סגנית הנשיא שאלה כיצד תוכל לסייע במועצת הביטחון של האו"ם ודגן ענה לה: "קודם כל להגיד את האמת, שזו הארץ של העם היהודי. הבנייה של היהודים את ארץ ישראל זה לא רק צדק היסטורי עבורם אלא לעולם כולו.

"הדבר השני היא ההכרה שאין כאן שני צדדים שווים. צד אחד רוצה להרוג, והצד השני רוצה שלום. לכן יש לתת גיבוי לצד הרוצה בשלום, ואלוקים יהיה רק עם מי שיצדד בצד הנכון של ההיסטוריה".

 

 

תגובות