בארץ

עשרות רכבים בשיירה להחזרת הריבונות בדרום

על רקע הפשיעה בנגב, עשרות רכבים יצאו לשיירת מחאה בדרישה להחזיר את הריבונות והמשילות לאזור: "הנגב הפך לחצר האחורית של מדינת ישראל"

צילום: סמואל קלדס

עשרות רכבים מרחבי הארץ יצאו הבוקר (ג') לשיירת מחאה, אשר התחילה בחניון לטרון והשתרעה עד לבאר שבע.  

השיירה, אשר אורגנה ע"י תנועת "אם תרצו" "והזכות להגן" יצאה לאור התגברות הפריצות האחרונות לבסיסי צה"ל וגניבת אמצעי לחימה, אונס הילדה בת ה-10 באחד מיישובי הדרום וכן בעקבות התגברות מקרי האלימות והפרוטקשיין נגד יהודים באזור הדרום בכלל.

שיירת המחאה יצאה בנסיעה איטית ממחלף לטרון לכיוון אצטדיון טרנר בבאר שבע ושם התכנסו המשתתפים וקראו להחזרת הריבונות הישראלית לדרום הארץ.

כזכור, ביום ראשון נעצרו שלושה חשודים בגניבת הרכב העברתו לשטחי הרש"פ. לפי הדיווח של המשטרה, החשודים גנבו את הרכב מדימונה, כאשר אחד מהם החל בנסיעה פרועה ופרץ לסיס צה"ל בנבטים. הפריצה נעשתה בשיתוף פעולה בין החשוד ושני החשודים האחרים.

שיירה זו היא המשך ישיר לשיירה שיצאה במהלך חודש ינואר האחרון למען אריה שיף אשר נטרל את הפושע שביקש לגנוב את רכבו ולפגוע ברכושו.

יהודה שרבאני, רכז השטח של תנועת "אם תרצו" מסר: "ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון אמר כי "בנגב יבחן עם ישראל ומדינתו". נראה כי במבחן הזה ישראל לא מקבלת ציון גבוה. לצערנו, הנגב הופך לחצר האחורית של מדינת ישראל בה אזרחיה היהודים הם בני חסות של עבריינים ופורעי חוק. המקרים האחרונים בדרום רק מבהירים עד כמה מדינת ישראל מאבדת את הדרום".

והוסיף:

 שיירת הרכבים באה לשלוח חיבוק גדול לתושבי הדרום ולהגיד להם כי עם ישראל מכל חלקי הארץ בא לתמוך בהם במלחמתם הצודקת. אנו קוראים לממשלת ישראל לפעול לחיזוק תחושת הביטחון של אזרחי ישראל ולנקוט יד קשה נגד העבריינים"

 

יומי חזן, יו"ר שדולת "הזכות להגן": "יצאנו הבוקר בשיירת רכבים מלטרון לב"ש כאות הזדהות והפגנה נגד הפשיעה הגואה בדרום ואירוע הגנבה האלים והנוראי שהסתיים באונס ילדה. השיירה הארוכה מייצגת את הדרך שעל מדינת ישראל לעשות ומיד כדי להביא ביטחון לאזרחי ישראל ולדרום בפרט".

"אנו מבקשים לחיזוק הביטחון של אזרחי ישראל לשנות את החקיקה הקיימת על מנת שאזרחי ישראל יזכו להגן על עצמם ועל רכושם מבלי שנפגע העבירה ישא באשמה"
תגיות:

תגובות