בארץ

נתניהו על המגעים לשחרור הישראלית מסוריה: "משתמש בקשריי עם פוטין"

רוסיה מתווכת בין ישראל וסוריה במגעים לשחרור תושבת מודיעין עילית, שנכנסה בטעות לסוריה, בתמורה לשני אסירים סורים הכלואים בישראל

צילום: Travis Saylor from Pexels

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ד') לפרסומים אודות מגעים לשחרור צעירה ישראלית, תושבת מודיעין עילית, שכלואה בסוריה ואמר כי הוא "בעיצומם של מגעים חשאיים, פועלים להצלת חיים. משתמש בקשרים האישיים שלי עם פוטין".

דיווחים בסוכנות הידיעות הסורית 'סאנא' מציגים תמונה מעט שונה: הסורים הם שפנו לרוסים בבקשה לנהל מגעים בשמם עם הצד הישראלי, לאור הבנתם כי לאסירה הישראלית ישנה "בעיה כלשהי" ומתוך מחשבה שיוכלו לקבל תועלת בעד שחרורה. 

ירון בלום, מתאם השבויים והנעדרים, ומאיר בן שבת, היועץ לביטחון לאומי, נחתו לפני זמן קצר בשובם ממוסקבה. יחד עם זאת, טרם הובהר האם העסקה הושלמה או שמא המגעים נמשכים.

כזכור מוקדם יותר פורסם כי ישראל וסוריה מקדמות עסקת חילופי שבויים בתיווך רוסי. על פי דיווח בסוכנות הידיעות הסורית סאנא ישראל תשחרר שני אזרחי סוריה המוחזקים בישראל בתמורה לשחרור אישה ישראלית שנכנסה לסוריה בטעות.

הדיווח לא פירט מתי נכנסה אותה אישה לסוריה, אך נאמר כי היא נכנסה בטעות למחוז קוניטרה ונלקחה למעצר. כמו כן, ידוע כי היא תושבת העיר מודיעין עלית.

שני האסירים הסורים שעתידים להשתחרר הם האסירה ניהאל אל-מקת, שהואשמה בריגול, והאסיר דיאב קהמוז שנידון למאסר בגין הברחות אמל"ח. כעת מתברר כי השניים טרם נתנו את הסכמתם להיות מגורשים לסוריה.

תגיות:

תגובות