בארץ

מתנדבים חילקו משימות "אהבת חינם" לזכר רנה שנרב

מאות מתנדבי עמותת "קול רנה" חילקו בשבוע האחרון כרטיסיות ועליהן משימות לעשיית הטוב. הערב אביה של רנה ישיא משואה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי

המתנדבים בפעילות
צילום: באדיבות עמותת 'קול רנה'

לקראת יום הזיכרון והדלקת המשואה על ידי הרב איתן שנרב, אביה של רנה הי"ד, מאות מתנדבי עמותת "קול רנה" שהוקמה לזכרה, חילקו בשבוע האחרון כרטיסיות גירוד למשימות אהבת חינם, במעל למאה וחמישים דוכנים ברחבי הארץ.

כזכור, רנה נרצחה בפיגוע לפני כשנתיים כשהייתה בדרכה למעיין בסמוך ליישוב דולב שבבנימין. מטען שהושלך לעברם על ידי מחבלים פצע את אביה ואחיה שהיו אתה, אך רנה נהרגה.

מתנדבי העמותה הקימו את "דוכני אהבת חינם" במרכזי ערים, שכונות מגורים וצמתים מרכזיות, מאילת שבדרום ועד קריית שמונה שבצפון, תחת הסלוגן "מדביקים את המדינה באהבת חינם". במסגרת המבצע, קיבלו העוברים והשבים כרטיסיות ולאחר גירוד הכרטיסייה - קיבלו משימת אהבת חינם שאותה התבקשו לבצע.

רנה שנרב הי"ד
רנה שנרב הי"ד
צילום: באדיבות המשפחה

יחד עם הכרטיסיות, חילקו המתנדבים חוברת קטנה עם פירוט מיזמי החסד השונים שהעמותה מובילה, והזמנה להצטרף, לקחת חלק במיזמים ולהקים מוקדי חסד ותורה נוספים בתמיכת העמותה. המתנדבים צוידו בחולצות מיוחדות לכבוד המבצע, עליהן נכתב "מפיצים אור וטוב - לתפארת מדינת ישראל".

המבצע זכה לתגובות מאנשים שהתרגשו מהפעילות. "אפשר לראות את האור בעיניים של האנשים שאנחנו פונים אליהם עם כרטיסיית אהבת חינם", סיפרו המתנדבים שפעלו ברמת גן. גם אל חשבון הפייסבוק ואתר האינטרנט של העמותה הגיעו תגובות מאנשים שפגשו במתנדבים. חלקם הודו לפעילים שפגשו וחלקם ביקשו להצטרף אל אחד המיזמים או להקים מוקד אצלם בעיר.

צילום: באדיבות עמותת 'קול רנה'

הודעה מרגשת במיוחד התקבלה בפייסבוק: "פגשתי עכשיו בנות מקסימות שנתנו לי כרטיס לגירוד. בזכותכם התקשרתי מייד לדודה שלי שלא דיברתי איתה שנה וחצי. בזכותכם יש לרנה המון זכויות בשמיים".

מתניה שנרב, בן דודה של רנה הי"ד ומנכ"ל העמותה, מספר: "מייד לאחר הרצח הנורא של רנה הי"ד החליטה משפחת שנרב והחברות של רנה להמשיך את החסד והפצת האור שכל-כך אפיינו אותה. הקמנו את העמותה ועם הזמן נוספו עוד ועוד מיזמים ופרויקטים שאנחנו מפעילים בעזרת מאות המתנדבים ברחבי הארץ".

צילום: באדיבות עמותת 'קול רנה'

והוסיף: "אין יותר מתאים בשבוע של יום הזיכרון להרבות באור וטוב לזכרה של רנה ושאר הנרצחים הי"ד. הדלקת המשואה של הרב איתן שנרב בליל יום העצמאות בטקס הממלכתי בהר הרצל היא אות כבוד לכל המתנדבים היקרים שלנו שבוחרים להעצים את הטוב, להגדיל את האור ולהוסיף טוב במדינה האהובה ובעם היקר שלנו".

תחת עמותת "קול רנה" פועלים מיזמים נוספים ובהם: מיזם שידוכים ענק בקבוצות וואטסאפ, פרויקט שיפוץ והקמת מעיינות, רשת חנויות יד שניה, שולחנות שבת עבור קשישים ובודדים, מדרשות ומוקדי שיעורי תורה. העמותה פועלת כיום כמעט בכל עיר בארץ.

צילום: באדיבות עמותת 'קול רנה'

תגובות