בארץ

אירוע חריג: נכה צה"ל הצית את עצמו במשרד הביטחון

מתחקיר ראשוני עולה כי סעידיאן הביא איתו חומר דליק, שפך על גופו בפתח המשרד והצית את עצמו. דובר מחאת הנכים בישראל: "מישהו כאן חייב לתת את הדין". נתניהו: "מחויב לביצוע רפורמה בטיפול בנכי צה"ל"

איציק סעידיאן
צילום: מתוך פייסבוק

מוקדם יותר היום (שני), ערב יום הזיכרון לחחלי צה"ל ומערכות ישראל, נרשם אירוע חריג כאשר איציק סעידיאן, בן 26, המוכר במשרד הביטחון כפוסט טראומטי הצית את עצמו במשרד. האירוע נמצא בחקירה.

מתחקיר ראשון של האירוע עולה כי סעידיאן, המוכר כפוסט טראומטי בעקבות מבצע צוק איתן, שלף חומר דליק שהביא איתו למשרד, שפך על גופו והצית את עצמו ברחבת הכניסה לבניין. מאבטחי המשרד פעלו במקום וכיבו את הדליקה באמצעות מטפי כיבוי, העניקו לו סיוע ראשוני ובמקביל הזעיקו את כוחות ההצלה.

משרד הביטחון מסר כי נסיבות האירוע אינן ברורות עדיין ושר הביטחון, בני גנץ, ומנכ"ל משרד הביטחון, אמיר אשל, התעדכנו בפרטי המקרה, והורו על ביצוע תחקיר מהיר ויסודי של נסיבות האירוע.

מצבו כעת קשה והוא סובל מכוויות בגופו. על דיווחים, סעידיאן לחם בגדוד 13 של גולני ונלחם בסג'עייה. הוא נאבק על הכרה מול משרד הביטחון והוכר חלקית (25 אחוזי נכות) על פוסט טראומה. אגף השיקום טען שחלק מבעיותיו קשורות לילדותו ולא לשירותו הצבאי.

ראש הממשלה מגיב לאירוע
צילום: דוברות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על האירוע בפתח ישיבת הממשלה: "ערב יום הזיכרון אנחנו עדים לאירוע מזעזע. איציק סעידיאן, לוחם גולני במבצע "צוק איתן", הצית את עצמו בעקבות מצוקה נפשית גדולה. לצערי אני יודע שהוא לא היחיד מבין הלוחמים שלנו שהוא במצוקה כזאת.

"מוקדם יותר הערב שוחחתי עם יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן. אני הבעתי זעזוע עמוק מהמקרה וגם אמרתי שאני מחויב לביצוע רפורמה מקיפה בדרך שבה אנו מטפלים בנכי צה"ל ובפצועינו. אני בטוח שבזה אני משקף את דעתם של רבים רבים מכם".

לביא נאור, דובר קבוצות מחאת הנכים בישראל, אמר: "היום נוכחנו לדעת כי ממשלת ישראל ממשיכה להפקיר את הנכים במדינה. לצערנו היום זה הגיע לשיא חדש שנכה צה"ל איציק סעידיאן הצית את עצמו מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון והכל בגלל יחס לא הוגן ואף משפיל בוועדות הרפואיות.

"בעבר זה קרה מול משרדי הביטוח לאומי מספר פעמים כאשר נכים הציתו את עצמם ולאחר מכן הלכו לעולמם. מישהו כאן חייב לתת את הדין אחרת לצערנו אנו נהיה עדים לעוד תופעות מהסוג הזה והכל בגלל יאוש בירוקרטיה ואי אמון במערכות".

סרן זיו שילון, נכה צה"ל, פעיל חברתי ומרצה, כתב: "אני פשוט לא מאמין!!! אני לא מכיר את איציק כל-כך הרבה זמן, אבל אני יודע כמה נלחם לקבל טיפול, כמה רצה להשתלב וכמה התאהבתי בו במבט ראשון. לא דיברנו יותר מדי פעמים מאז הפרוייקט, הוא לא בחור שמראה או מחצין. היום קרה משהו נורא, נורא, נורא. אני מקבל את הבשורות הללו כמו חץ בלב. אני יוצא למרפסת ולא יכול לנשום.

"מהמעט שהכרתי את איציק הוא לא עשה זאת בשביל עצמו אלא בשביל אחיו הפצועים, הפוסט טראומתיים - אלו שעליהם לא רואים. מקווה!!!! ה׳ אני מקווה שיקרה נס. תתפללו למענו, קראו תהילים. בבקשה. יומיים לפני יום הזיכרון, פשוט לא נתפס. כל העוסקים בדבר זה לא יכול לקרות לנו אסור שזה יקרה!

"חייבת להיות רפורמה עמוקה שתשנה מציאות, אני חלילה לא מאשים אף אחד במקרה הנורא אבל חייב להיות פיתרון אחר לאלו שלחמו בקרבות, שראו דם, שחוו על בשרם!!!! בבקשה!".

שר הביטחון, בני גנץ, צייץ בטוויטר: "אני שולח מעומק ליבי איחולי רפואה שלמה לאיציק סעידיאן, שנפצע הלילה באופן קשה. משרד הביטחון יבצע תחקיר מעמיק לבירור נסיבות האירוע הטראגי. יש לנו חובה מוסרית לעשות כל שאפשר כדי לסייע לנכי צה״ל, טובי בנינו, ששילמו את המחיר הכבד ביותר כדי שנוכל לחיות כאן בביטחון.

 

 

תגובות