בסוף זה אולי אפילו קצת משעשע, שדווקא נפתלי בנט ומתן כהנא, הם אלה אשר הוציאו מהארון התורני את עסקני ההלכה הדתיים לאומיים.
יסלחו לי החולקים עלי, אבל דומני שמעולם לא נצפו בתקשורת המגזר הדתי לאומי, פשקווילים למכביר ומודעות כה רבות בעניינים הלכתיים ורבניים, ודאי שלא על ענייני כשרות מזוננו או חיתון זוגות חדשים.
בחסות מהפכת הכשרות החדשה מבית היוצר של השר מתן כהנא (גילוי נאות: יש לי חולשה לטייסים, ומתן ללא ספק בחור מתוק במישור האישי), צצים ופורחים לפתע עסקני 'משמרת ההלכה הסרוגה', ומפציצים בעוז בשופרות המדיה והרחוב הדתי.
עלוני ועיתוני המגזר מלאו בסוף השבוע הקודם במודעות שעיסוקם בהזהרת הציבור מפני מהפיכת וגזרת הכשרות החדשה של השר כהנא, אשר טומנת בחובה מכשולים רבים.
מעבר להתרחשות הנדירה בה יוצאים רבני הציבור הדתי לאומי נגד נציג סרוג השייך למפלגה דתית ימנית וכותבים בין השאר: "אנו קוראים לציבור ולכל הרבנים, לא לתת יד ולא להיות שותפים להרס הכשרות במדינת ישראל ולפגיעה הקשה בצביון היהודי של מדינתנו" - התברר כי ארגונים וגופים תורניים וחברתיים רבים יוצאים בעוז כנגד התוכנית של משרד הדתות והעומד בראשו, ומאמינים כי מהפכת הרבנות והכשרות תפגע בעיקר בבני הציבור הדתי לאומי.
ההפתעה רבה, בעיקר כי מעולם כמעט ולא שמענו בתוככי התקשורת המגזרית שלנו, מתקפה של רבני המגזר בענייני כשרות ורבנות. היה נדמה כי חוץ ממצוות הקשורות באדמת הארץ, גירוש יהודים מבתיהם ואולי קצת בדיני צבא העם - כמעט ולא נשמע קולם של הרבנים ואנשי העסקונה הסרוגה, בוודאי לא בצורת מודעות ופשקווילים זועקים.
תמיד כשהגענו לשבות שבת בקהילות היהודיות ברחבי העולם היו צדים את עינינו אותם זוגות צעירים ישראלים וחילונים למראה, המגיעים בקביעות לבית הכנסת או ל'שול' הקהילתי בשבת בבוקר עם הילדים. הסיבה הייתה ברורה: בחו"ל אין ליהודי המצוי את הפריווילגיה להישאר 'חילוני'. שם בניכר, או שהחלטת לשמור על צביון יהודי, כולל חיי קהילה הכוללים תפילות משותפות בשבת, או שילדיך ייטמעו בתוככי הגויים שחיים מסביבך.
נדמה כי לאחרונה ודווקא תחת ראש ממשלה עם כיפה, ישנם עוד ועוד אישים ורבנים במגזר הסרוג שמאמינים שהציבור הגיע לקו פרשת המים ואין ברירה: זה סוג של 'לא להיות או לא להיות'.
הפעם זה לא השאלה של 'דתי או חרדי', 'הקצנה או פשרנות', 'ישיבה תיכונית או לימודי קודש מלאים'. הפעם זה עניין של בחירה: האם להישאר שומר ומשמר המסורת היהודית, או לפרוץ את הגבולות ולהרחיב את המנעד של טישטוש ומיסמוס ההשקפה שמועברת לנו מדור לדור.