תרבחו ותסעדו

דוניס: מסעדת דגים לימי בין המצרים

צילום: אסף קרלה

דוניס - רחוב הערבה 1, גבעת שמואל

השבת מברכים את חודש מנחם-אב. יום רביעי הוא ראש החודש. יש מאיתנו שנמנעים מלאכול בשר כבר מראש החודש, ויש שנמנעים מיום ראשון שאחריו שנוהגים בשבוע שחל בו. למען אלו ואלו אנו חוזרים וממליצים על מסעדת דגים מעולה, שמומלצת לכל ימות השנה, קל וחומר לימים אלה.

המסעדה היא דוניס בגבעת שמואל, שנושקת עם הגבול של פתח תקוה. ביקרנו בה בעבר ונהניינו מאוד. אחד מבעלי המסעדה הוא עידן טאובר, 15 שנים בתחום, והוא המוביל את התפריט העשיר. באתי יחד עם נאוה רעייתי לטעום ולהמליץ.

ללוות ארוחות דגים בסלט

התפריט מחולק לתשעה פרקים: קדימה מתחילים, ירקות, לחם ושות', פתיחי דגים, בינתיים, פסטות, סלטים, דגים וקינוחים. כמובן שטעמנו רק מדגם מצומצם וכל המנות היו מעולות. המנות גדולות ולכן חלקנו בהן, וכל זוג הבא למסעדה יכול לעשות כמונו, גם ליהנות וגם לגוון.

פתחנו בלחם הבית (24 ₪) שנאפה במאפיית לחם קמה, והוגש חם וטרי. לידו שלוש מנות מפרק המתחילים: קרם חציל (26 ₪), שום קונפי (26 ₪), וצזיקי (26 ₪). קרם החציל הלימוני היה מעולה, בטאצ' של דבש, תמרים ואורגנו, עם טוסטונים בצידו. גם מנת הצזיקי עם היוגורט, המלפפונים, השום והשמיר, מוגשת עם טוסטונים, היתה טובה מאוד. לאוהבי השום מוצעת מנה מיוחדת, עשרות שיני שום שבושלו בשמן זית עם רוזמרין ומוגשות כך, שוחות בשמן. מיוחד ומקורי.

רצוי תמיד ללוות ארוחות דגים בסלט, ואנו בחרנו בסלט קיסר (56 ₪). הסלט הוגש ביד רחבה והיה מרענן מאוד (לבבות חסה רומית, בצל סגול, קרוטונים, רוטב קיסר, פרמז'ן ופיסטוקים קלויים). בתפריט מוצעים עוד שלושה סלטים, קפריזה , שוק בצלאל וקרפצ'יו פטריות.

הוספנו שתי מנות ביניים: סביצ'ה הדרים (58 ₪) וסיגרים (58 ₪). בסביצ'ה קוביות קטנטנות של מוסר ים עם פטרוזיליה, בוטנים, בצל סגול וירוק, שוחות ברוטב ויניגרט תפוזים עם צ'ילי אדום. בצד קרוסטיני קלוי ופריך. מערבבים עם הרוטב ואוכלים עם הקרוסטיני. קצת חריף וטעים מאוד.

חלקנו במנת דג אחת

הסיגרים הם מנת חובה (58 ₪). שלושה סיגרים פריכים ומתפצחים ממולאים בדג לוקוס קצוץ ובצד טחינה (הר ברכה) מעורבת בנענע.

חלקנו במנת דג אחת, פילה דניס (108 ₪). שני חצאי הדג צרובים על פלנצ'ה עם חמאת שום ומוגשים על מצע תפוחי אדמה (אנו העדפנו וממליצים על תפוחי אדמה קוואצ') ואפשר גם לבחור בפירה או בצ'יפס (תעשייתי). בצד נגיעה של ירקות צלויים וסלטון. מנה מומלצת. אפשר להחליף את הלברק בדניס. למי שמעדיף דג שלם מוצעים דניס, לברק, מושט, לוקוס ובר-ים, בשתי אפשרויות: מטוגנים או אפויים ואפשר לשלב חצי מטוגן חצי אפוי.

הקינוחים מגיעים ברובם מביסקוטי, ואנו העדפנו את הקינוח תוצרת בית: מלבי קוקוס (45 ₪). קינוח מעולה לאוהבי מלבי, מוגש במי ורדים, קוקוס ופיסטוק קלויים ומספיק בהחלט לשניים. מוצעים עוד קינוחים: נמסיס שוקולד (49 ₪), כדורי בורלה (52 ₪), גבינה באסקית (52 ₪), טארט טאטן (52 ₪) ואלפחורס (55 ₪). יש גם קינוחים ללא גלוטן.

לצד המנות מוצעים קוקטיילים תוצרת בית. אני הזמנתי ונהנייתי מאפרול שפריץ (49 ₪) על בסיס אפרול, מיץ תפוזים, קאווה ותפוח.

מוצע תפריט יינות מיקבים ישראליים. בקבוקים עולים 160-230 ₪, ומוצעות גם כוסות בטווח מחירים 40-55 ₪.

משעה 12:00 עד 19:00 יש תפריט עסקי יותר מוזל, ומשעה 4 אחר הצהריים עד 7 בערב יש HAPPY HOUR, 1+1 על האלכוהול.

התפריט מציע גם מנות ילדים.

בימי חמישי משעה 9 בלילה מלווה את הסועדים נגן.

שעות פתיחה:

ימים א'-ג': 12:00 עד 23:00

      ד'-ה': 12:00 עד 24:00

יום ששי: סגור

מוצ"ש: עד חצות

כשרות: רבנות גבעת שמואל

           בד"ץ מהדרין הרב מחפוד

טל: 5708888

גישה לנכים: יש

שירותים: ניקיונם בסדר גמור

שירותי נכים: יש, ללא מנופים.

נטילת ידיים: כיור מיוחד במסעדה

חנייה: כחול לבן ברחובות הסמוכים

תגובות